חדשות חוץמבזקים

על רקע המתיחות מול החות'ים: הודו שולחת ספינת מלחמה נוספת למפרץ עדן

הצי ההודי שלח ספינת מלחמה שנייה למפרץ עדן על מנת להגביר את משימתו נגד כוחות פיראטיים, זאת בעקבות חטיפת ספינת המטען ועליה דגל מלטה. "לחיל הים יש כעת באזור שתי משחתות טילים חמקניים מונחים INS קוצ'י ו-INS קולקטה" אמרו גורמים רשמיים במדינה.

חיל הים ההודי הגיב במהירות לאחר שקיבל קריאה לעזרה מ-MV Ruen, הספינה עם דגל מלטה שנחטפה ב-14 בדצמבר. ימים לאחר מכן, הצי ההודי פינה את אחד מ-18 אנשי הצוות על סיפונה של הספינה מול חופי סומליה כדי לספק טיפול רפואי לאחר שהוא נפצע על ידי הפיראטים.

"בתגובה מהירה, מטוסי הסיור הימיים של הצי ההודי שנפרסו כדי לחקור את התקרית הגיעו מעל הספינה MV Ruen ב-15 בדצמבר ויצרו קשר עם הצוות", אמר דובר הצי. "כל 18 אנשי הצוות (לא היו אזרחים הודים על הסיפון) דיווחו כי הם בטוחים. במקביל, בתגובה לתקרית, גם ספינת במלחמה INS קוצ'י שערכה סיור נגד פיראטיים במפרץ עדן הופנה מיד כדי להגיש סיוע", אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדובר של הצי ההודי אמר עוד שספינת המלחמה (INS Kochi) איתרה את הספינה MV Ruen בשעות המוקדמות של ה-16 בדצמבר ושיגרה למקום את המסוק האינטגרלי שלה כדי להעריך את המצב. "התברר מהצוות שהמצודה על סיפון ה- MV Ruen נפרצה וכל אנשי הצוות הוחזקו כבני ערובה על ידי הפיראטים. אחד מאנשי הצוות נפצע גם הוא, אך דווח כי הוא יציב", אמר.

"למרות שלא בוצעה התערבות מזוינת כדי להבטיח את בטיחות הצוות על סיפון ספינת ה-MV שנחטפה, פעולות נדרשות ננקטו על ידי ספינת המלחמה של הצי ההודי כדי להבטיח טיפול מתאים לצוות על ידי הפיראטים", הוסיף.

דובר חיל הים אמר שגם ספינת מלחמה יפנית הגיעה לאזור ב-16 בדצמבר וסופחה על ידי ספינת המלחמה הספרדית ESPNS Victoria מאוחר יותר באותו היום.

"ספינת הצי ההודי נותרה בקרבת כלי השיט החטוף במהלך מעברה לכיוון סומליה בין ה-16 ל-17 בדצמבר, תוך שיתוף פעולה מתאים עם הפיראטים ומתאם פעולות עם ספינות המלחמה האחרות", אמר הדובר.

הספינה החטופה נכנסה למים הטריטוריאליים של סומליה ב-17 בדצמבר וספינת המלחמה ההודית (INS קוצ'י) הצליחה להבטיח שחבר הצוות הפצוע ישוחרר על ידי הפיראטים בשעות המוקדמות של ה-18 בדצמבר להמשך טיפול רפואי. "חבר הצוות הפצוע טופל רפואית על סיפון ספינת הצי ההודי, אך עקב טיפול רפואי דחוף שנדרש, שהיה מעבר למה שניתן לטפל על הספינה, הוא הועבר לחוף בעומאן ב-19 בדצמבר", אמר.

"לאור התקרית לעיל ולקראת הגברת המאמצים נגד פיראטיות באזור מפרץ עדן, הצי ההודי הציב משחתת טילים מונחים נוספת באזור", אמר הדובר ההודי.

"הצי ההודי נשאר מחויב להבטיח את בטיחות הספנות המסחרית ולעזור לשייטים בים, כ'מגיב ראשון' באזור", הוסיף הגורם.

בתוך כך, ארצות הברית הקימה קואליציה נגד החות'ים בים האדום שמורכבת יותר מ-20 מדינות שהסכימו לסייע בהגנה על ספינות מסחרית בים האדום מפני התקפות של חמושים חות'ים מתימן.

דובר הפנטגון הגנרל פט ריידר אמר לכתבים, "יש לנו יותר מ-20 מדינות שחתמו על השתתפותם בקואליציה", דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. הוא הוסיף כי "החות'ים מאיימים על השגשוג הכלכלי העולמי והפכו ל"שודדים" בקו הספנות של ים סוף בתימן."

ריידר ציין כי "כוחות הקואליציה יערכו סיורים בים האדום ובמפרץ עדן כדי לסייע לספינות מסחריות שחוצות את נתיב המים הבינלאומי וידרשו מהחות'ים להפסיק את התקפותיהם."

Indian Navy - חיל הים ההודי - הודו - הצי ההודי
צילום: חיל הים ההודי

Back to top button