חדשות הארץמבזקים

אולמרט קרא להפסקת אש בעזה: "המטרות שהציב נתניהו אינן ניתנות להשגה"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין אתמול (שישי) לרשת אל-ג'זירה, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ודיבר על שתי אפשרויות בלבד שיש לישראל לסיום המלחמה בעזה.

אולמרט תקף את ראש הממשלה נתניהו בנוגע למלחמה המתמשכת בעזה ומטרותיה ואמר כי "הציפיות שהעלתה ממשלת ישראל לגבי מטרות המלחמה אינן מציאותיות, חסרות בסיס, ואינן ניתנות להשגה מלכתחילה".

לדבריו, "נתניהו היה צריך לדעת כי לא ניתן לקיים את ההבטחות הללו עליהן הצהיר בפעם הראשונה וחזר עליהן בכל מסיבות העיתונאים שלו. נתניהו לא נכנס למלחמה למען אזרחי ישראל אלא נכנס למלחמה למענו. זו המלחמה שלו, והמלחמה האישית והפוליטית של משפחתו. הצבת המטרה להשמדת חמאס היא הקדמה להטלת האשמה בכל הרמות, תחת ממשל נתניהו, על אי השגת מטרה זו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אולמרט הסביר כי "נתניהו ותומכיו מבקשים להטיל את האחריות לכל הכישלונות על שר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירי המטה הכללי והלוחמים שתומכי נתניהו רמזו שהיו מעורבים בקנוניה עם חמאס שהובילה לאסון מה-7 באוקטובר. באשר לנתניהו, הוא בעיני תומכיו גיבור המוכן להוביל את המתקפה עד להשמדתו הסופית של חמאס".

לאחר שניתח את המצב הנוכחי לאחר למעלה מחודשיים של המלחמה בעזה, סיכם אולמרט ואמר: "היום ברור לרבים, שלמרות שהצבא הישראלי נלחם באומץ ובהתמדה נדירים, וסובל אבדות כואבות, אין סיכוי של השגת המטרות שנתניהו הציב. השמדת חמאס לא תושג".

עוד המשיך כי "למרבה הצער, אלפי עזתים משלמים את מחיר המלחמה, אבל לא ניתן להשיג את המטרה שעליה הכריז נתניהו, שהיא השמדת חמאס. עד שלא יחוסלו יחיא סינואר, מוחמד דף ומנהיגי חמאס נוספים, נוכחותו של חמאס בעזה תימשך".

אולמרט קרא לישראלים לשנות את עמדותיהם ואמר כי ישראל ניצבת כעת בפני שתי ברירות: הפסקת אש כחלק מעסקה שעשויה להחזיר את בני הערובה למולדתם, בתקווה שרובם יהיו בחיים, או הפסקת אש ללא הסכם, ללא בני ערובה, וללא הישג ברור, עם אובדן מוחלט.

אולמרט הדגיש כי "הפסקת הלחימה הזו תוטל עלינו על ידי בעלי בריתנו הקרובים ביותר בראשות ארה"ב, אנגליה, צרפת וגרמניה. הם לא יוכלו עוד לשאת במחיר שהם משלמים בעיני הציבור לאור הפער בין היעדר פתרון צבאי לבין המשך עלויות הלחימה והצרכים ההומניטריים שבגינן הם לא יהיו מוכנים להמשיך ולשאת בתוצאות."

אולמרט סיכם ואמר כי זה הזמן להחליט על "הפסקת אש עכשיו עם שחרור חטופים חיים או הפסקת אש מאוחר יותר ללא חטופים חיים" וקרא להדיח את נתניהו.

אהוד אולמרט - צילום אבי אוחיון לעמ
ארכיון. צילום: אבי אוחיון לע"מ

Back to top button