חדשות חוץמבזקים

ניקי היילי מציעה פתרון לתושבי רצועת עזה, "שילכו למדינות פרו-חמאס"

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר והמתמודדת בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית במירוץ לנשיאות ארה"ב, העניקה ראיון לרשת ABC האמריקנית והציעה פתרון לתושבים בעזה שלטענתה צריכים להתפנות למדינות שתומכות בהם.

ניקי היילי
ניקי היילי. צילום: האו"ם

"לאן הפלסטינים צריכים ללכת?" נשאלה היילי והשיבה: "ובכן, הם צריכים ללכת למעבר רפיח ומצרים צריכה לקחת אותם. תמיד אמרתי שהם צריכים לעבור להתגורר במדינות פרו-חמאס – קטאר, איראן, טורקיה.. אלה מדינות פרו-חמאס ולשם הם צריכים ללכת".

המראיינת מקשה על היילי ואומרת כי לא נותנים להם להיכנס למצרים ואיך בכלל הם אמורים להגיע לקטאר?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היילי משיבה: "כשאת אומרת שמצרים לא מקבלת אותם, תשאלי מדוע. כי מצרים לא מוכנה להכניס אותם אליה, כי הם לא יודעים מי מהם טרוריסט ומי לא, זה מצב עצוב. אבל במציאות של הרוע הזה, העניין ברור מאוד גם לכל מדינות ערב. לאורך כל השנים מדינות ערב היו מאוד זהירות ומכירות את האיומים שאיראן יכולה להציב. הם לא רוצים שנציגי הטרור האלה יבואו אחריהם. ערב הסעודית הרגישה את החות'ים במאבק הזה למען תימן, מצרים יודעת בדיוק מה הם מסוגלים לעשות. אבל במקום שהעולם יתקוף את ישראל שהורדה על ברכיה במתקפה הקשה ביותר שחוותה מאז השואה… מדוע הם לא מדברים עם טורקיה? מדוע הם לא מדברים עם קטאר? מדוע הם לא מדברים עם איראן? מדוע הם לא עושים משהו כדי לעזור לפלסטינים? אם זה המצב, אז למה כל הזמן באים בטענות לישראל ולארצות הברית?"

היילי הוסיפה כי "זה תמיד המצב. כולם אוהבים לעזור לישראל כשהיא נפגעת. אבל ברגע שהיא נפגעת הם ממהרים לתקוף אותה כשהיא מכה בחזרה. אם דבר כזה היה קורה לארצות הברית, לא היינו מכים בחזרה? אבל איפה החברים של אותם אנשים פרו-חמאס? איפה החברים של עזה? הם צריכים להיות אלה שעושים מה שצריך כדי להציל אותם. לא ישראל צריכה לדאוג לאותם אנשים שטבחו באזרחיה ב-7 באוקטובר."

Back to top button