חדשות חוץמבזקים

דיווח: איראן שיגרה כטב"ם לעבר ספינה "ישראלית" בים הערבי ליד חופי הודו

ספינת סוחר (MV Chem Pluto) המזוהה עם ישראל, שיצאה מסעודיה לכיוון עיר הנמל מאנגאלור בהודו הותקפה הלילה (שבת) על ידי כטב"ם ששוגר מאיראן, נגרם נזק אך לא היו נפגעים. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

בספינה שנפגעה על ידי הכטב"ם האיראני פרצה שריפה כאשר היא שטה בים הערבי מול החוף המערבי של הודו. גורמים רשמיים במשרד ההגנה ההודי אמרו כי ספינה של משמר החופים ההודית (ICGS Vikram) הגיבה מיד לתקרית ונעה לעבר הספינה שנפגעה בים הערבי, 217 מיילים ימיים מול חופי פורבנדר, זאת לאחר שהספינה הודיעה על שריפה שנגרמה כתוצאה ממתקפת כטב"ם.

גורמי משרד ההגנה ההודי אמרו עוד כי בכלי השייט יש נפט גולמי וביא עשתה את דרכה מנמל בסעודיה לכיוון מאנגאלור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גורמים רשמיים בצי ההודי הודיעו כי ספינות מלחמה נמצאות בסביבתה של הספינה שנפגעה בים הערבי ונעות גם הן לעבר ספינת הסוחר ב- EEZ (האזור הכלכלי הבלעדי של הודו).

ספינת מלחמה - הודו - הצי ההודי
צילום: הצי ההודי – @indiannavy ברשת X

גורמים במשרד ההגנה ההודי אמרו כי "כלל הצוות, הכולל גם כ-20 הודים בטוח כעת, זאת לאחר שספינת משמרת החופים (ICGS Vikram) דיווחה לכל הספינות באזור לספק לה סיוע".

לא הייתה נטילת אחריות מיידית לתקיפה שהגיעה על רקע התקפות מזל"טים וטילים בנתיב השיט החיוני בים האדום, שבוצעו לאחרונה על ידי המורדים החות'ים בתימן, הנתמכים על ידי איראן. איראן הואשמה גם בביצוע התקפות דומות בסביבתה.

על פי חברת האבטחה הימית הבריטית אמברי כי הספינה שנושאת דגל ליבריה המנוהלת על ידי חברה ישראלית, הותקפה על ידי כטב"ם בים הערבי כ-370 קילומטרים דרומית-מערבית לעיר ורבאל שבהודו. חברת הספנות הישראלית צים הודיעה כי אין לה קשר לספינה שהותקפה.

מוקדם יותר הודיעה רשות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) על התקרית וציינה כי נגרמה שריפה על הסיפון אך לא היו נפגעים.

Back to top button