חדשות חוץמבזקים

פרטי היוזמה המצרית להפסקת המלחמה בעזה – אלה שלושת השלבים

הערוץ הסעודי א-שרק מדווח היום (ראשון) על פרטי היוזמה המצרית להפסקת המלחמה בעזה. צוין כי מדובר בשלושה שלבים שיכללו בסופו של דבר שחרור של כלל החטופים, סיום המלחמה ונסיגת הכוחות הישראלים משטח רצועת עזה.

על פי הדיווח השלב הראשון יכלול הפסקת אש הומניטרית למשך שבועיים, שניתן להאריך אותה בשבועיים-שלושה, במהלכה ארגון הטרור חמאס ישחרר 40 חטופים, נשים וילדים מתחת לגיל 18 וגברים מבוגרים, בעיקר חולים. בתמורה ישראל תשחרר 120 אסירים פלסטינים מאותן שתי קטגוריות. כמו כן במהלך כל תקופת ההפוגה יכנס לרצועה סיוע הומניטרי של ציוד רפואי, מזון, דלק וגז בישול.

בשלב השני יוקם מטה לאומי פלסטיני בחסות מצרית במטרה "לסיים את הפילוג", והקמת ממשלת טכנוקרטים (עצמאיים) שתפקח על נושאי סיוע הומניטריים, שיקום רצועת עזה ותסלול את הדרך לבחירות הכלליות והנשיאות הפלסטינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השלב השלישי – הפסקת אש מלאה ומקיפה, ועסקת חילופי שבויים מקיפה הכוללת את כל החיילים הישראלים שנמצאים בידי חמאס, תנועת הג'יהאד האסלאמי ופלגים נוספים, במהלכה תושג הסכמה על מספר האסירים הפלסטינים שישראל תשחרר, לרבות אלה עם הרשעות כבדות, ואלה שנעצרו על ידי ישראל לאחר ה-7 באוקטובר.

השלב האחרון כולל נסיגה ישראלית מערי רצועת עזה, ומתן אפשרות לעקורים לחזור לאזורים שלהם בעזה ובצפון הרצועה.

עזתים - תושבי עזה -
צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

Back to top button