מבזקיםפוליטי / מדיני

קורסי צוערים חדשים במשרד החוץ: רוב נשי ושיעור גבוה לבני העדה הדרוזית

הדיפלומטים החדשים של משרד החוץ: בעיצומה של המלחמה נגד החמאס בעזה והמאבק בחזית המדינית ברחבי העולם, הצטרפו למשרד החוץ צוערים חדשים בשני קורסי צוערים.

41 צוערות וצוערים החלו השבוע את קורס הצוערים של משרד החוץ, 28 צוערים במסלול המדיני ו-13 צוערים במסלול החוץ-מנהלי. בין הצוערים אחוז גבוה של גיוון תעסוקתי וחברתי, בין היתר, 4 צוערים בני העדה הדרוזית וצוער מוסלמי אחד. בין הצוערים מנהל פרויקטים בכיר בהייטק, דוברת משרד ממשלתי, מעצבת אופנה ואף סגן מפקד פלוגה ביחידה מובחרת במיל' שהגיע לפתיחת הקורס היישר משירות מילואים. הגיל הממוצע של הצוערים הוא 36 וישנו רוב נשי של 22 צוערות (54%) מול 19 צוערים.

פתיחת הקורסים בעת מצב החירום, הובילה לביצוע התאמות מיוחדות בחטיבת ההדרכה של משרד החוץ הכוללות תרחישי פעילות בעת לחימה, צוערים מגויסים למילואים ותמיכה בבני ובנות זוג המגויסים למילואים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצוערים בקורסי הקרובים מגיעים מכל קצוות הארץ, ערים, קיבוצים, כפרים ויישובים, החל מתלמי ביל"ו ואשקלון בדרום, קיבוץ הראל, רחובות, בת ים, מודיעין, ירושלים, בית ג'ן, פרדס חנה, עתלית, חרשים, חורפייש ועוד.

שר החוץ אלי כהן אמר כי "המאבק בחזית המדינית במלחמת חרבות הברזל הוכיח שוב את מרכזיותו של משרד החוץ לביטחונה של מדינת ישראל. הצוערים שהצטרפו השבוע הם מיטב בנותיה ובניה של מדינת ישראל והם מייצגים את החברה הישראלית כולה, יהודים, דרוזים ומוסלמים, נציגי פריפריה ומרכז, אנשי הייטק ואנשי שירות המדינה."

עוד הוסיף השר כהן: "אני מברך את הצוערים על קבלתם לקורס הצוערים של משרד החוץ, הקורס היוקרתי ביותר בשירות המדינה, ועל הצטרפותם למשפחת משרד החוץ. אני מצפה לראות אותם כבר בקיץ הקרוב פועלים למען מדינת ישראל בנציגויות ישראל ברחבי העולם".

קורס מדיני
קורס מדיני. צילום: שלומי אמסלם
הקורס החוץ-מנהלי
הקורס החוץ-מנהלי. צילום: שלומי אמסלם

Back to top button