חדשות הארץמבזקים

צפו: חיל מילואים בדיון סוער בכנסת – העסק שלי קרס לא קיבלתי שקל

ועדת הכספים קיימה הבוקר (שני) דיון סוער לעניין יישום מתווה הפיצויים לעסקים. במהלך הדיון עלו טענות קשות כלפי האוצר לעניין הקושי של חיילי המילואים למצות את זכויותיהם, כן נמתחה ביקורת על אי הבאת ארכה לתקנות הפיצויים. ברשות המיסים הציגו את נתוני התשלום במסגרת מנגנוני הפיצויים והדגישו כי מדובר באירוע ייחודי, וכי המענים משתכללים בכל עת, וכי הוקם מנגנון מיוחד לסיוע להגשת תביעות מצד חיילי מילואים, וכן החל תעדוף של תיקיהם

חברי הועדה האזינו לדבריו של חייל המילואים ליאור משייב, שהגיע לדיון במדים משירותו וסיפר על קשיי העצמאים: "אני מנהל עסק עם המשפחה בבאר שבע יש לנו סופר ובתי הארחה, גויסתי, נלחמתי עד לפני כמה ימים בשג'עאייה ואני כנראה חוזר לאזור. אנחנו קרסנו, העסק המשפחתי קרס, קפצנו ביום הראשון, אחי ואני, עזבנו הכל וקפצתי לעזה ואחי לצפון, בלי לחושב פעמיים והעסק פשוט קרס, המשכיר החליט שהוא מקפיץ לנו את השכירות אז כנראה שלא יהיה לנו עתיד בסופר".

מישייב הוסיף: "המצב שלי קטסטרופה, כל יום שאני יוצא אני לא יודע איך יהיה המצב שלנו, אני מפחד להעביר את האשראי על הסימילק של הילדה, המקרר ריק, לא קיבלתי שום מענק, אני מסכן את החיים שלי כל יום , עוברים לי כדורים מעל הראש, אני מסכן את החיים שלי כדי להגן עליכם ועל כולם. יש עוד מישהו שהמקרר שלו ריק, מישהו מכם שלא קיבל משכורת?".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "למה עד לרגע זה הבחור הזה שמסכן את נפשו, לא קיבל עד עכשיו מה שאמור לקבל? אני מבקש שתלמדו את המקרה ותבחנו את זה רוחבית. אני מבקש בתוך יום תשובה, למה הבחור לא קיבל, למה העסק צריך לקרוס. זה מראה מה קורה בכל המערכת".

דיון בוועדת הכספים על קרן הארנונה
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button