איראןמבזקים

קריאות נקמה בטהראן על חיסולו של הבכיר האיראני רזי מוסאווי בדמשק

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, התייחס אמש (שני) לחיסולו של בכיר משמרות המהפכה האיראניים, רזי מוסאווי, בתקיפה בסוריה שיוחסה לישראל ואיים: "תל אביב צריכה לחכות לספירה לאחור".

שר החוץ עבדאללהיאן אמר כי רזי מוסאווי שהיה "היועץ האיראני למלחמה בטרור בסוריה", נלחם במשך שנים לצידו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה לשעבר קאסם סולימאני, כדי להבטיח את ביטחונה של איראן והאזור מפני טרוריסטים. בנוסף, בהודעתו בחשבון ה-X שלו ניחם את משפחתו של מוסאווי ואת שתי המדינות, איראן וסוריה.

על פי הדיווחים מסוריה, שהגיעו אתמול בסביבות השעה 15:20, כלי טיס של חיל האוויר תקף את ביתו של רזי מוסאווי, באזור "א-סיידה זיינב" ברובע השיעי שבאזור דמשק בסוריה. שגריר איראן בסוריה, חוסיין אכברי אמר כי ביתו של מוסאווי הותקף באמצעות שלושה טילים מהאוויר שגרמו להרס של המבנה וגופתו נמצאה בחצר הבית. עוד צוין כי הוא חוסל לאחר ששב לביתו משגרירות איראן בדמשק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רזי מוסאווי, שדרגתו הייתה מקבילה לתת אלוף היה נחשב לאחד מהיועצים הוותיקים של משמרות המהפכה בסוריה. בין היתר הוא היה אחראי גם על העברת אמצעי לחימה מאיראן לסוריה. הוא צולם בעבר לצידו של קאסם סולימאני שחוסל אף הוא על ידי ארה"ב בינואר 2020, עם מוחמד חג'אזי, שהיה סגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה ושימש גם כיועץ למודיעין ולביטחון של המנהיג העליון עלי ח'אמנאי שמת בשנת 2021 כתוצאה מהתקף לב פתאומי ועם מנהיג חיזבאללה בלבנון חסן נסראללה.

בכיר משמרות המהפכה האיראניים, רזי מוסאווי
בכיר משמרות המהפכה האיראניים, רזי מוסאווי
רזי מוסאווי שחוסל היום לצידו של קאסם סולימאני
רזי מוסאווי שחוסל היום לצידו של קאסם סולימאני

בנוסף לאיום של שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, במשמרות המהפכה האיראניים אמרו כי "הוא היה חברו של קאסם סולימאני ואחראי לתמיכה בחזית ההתנגדות בסוריה". כמו כן, שיגרו גם הם מסר מאיים לישראל והבטיחו כי "ישראל תשלם על הפשע הזה".

סרטון שפרסמה איראן עם איום על ישראל

בתגובה לחיסולו של רזי מוסאווי, גם נשיא איראן איברהים ראיסי איים על ישראל ואמר: "ללא ספק, הפעולה הזדונית הזו היא עוד סימן להתפכחות וחוסר האונים של המשטר הזה באזור, והיא בהחלט תהיה לשלם על הפשע הזה."

האיום של נשיא איראן באתר iranintl

סוכנות הידיעות האיראנית, "תסנים" דיווחה הבוקר כי "מספר סטודנטים ותושבים בטהראן התאספו הלילה בחזית בניין המועצה העליונה לביטחון לאומי, בדרישה לנקום על חיסולו של רזי מוסאווי על ידי המשטר הציוני".

הפגנה בטהראן
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"

מי נתן לישראל את מיקומו המדויק של המפקד הבכיר של משמרות המהפכה?

ג'עפר אסדי, לשעבר מפקד היועצים האיראנים בסוריה וסגן המפקח של מחנה חאתם אל-אנביה, התייחס אף הוא לחיסולו של ראזי מוסאווי בסוריה ואמר כי "המשטר הציוני, בשבועות האחרונים, גם תקף את אותו מקום, מתוך מחשבה שהשהיד סייד רזי מוסאווי נוכח שם, אבל הוא לא היה שם. אלא שהפעם, בזכות המרגלים שהיו ברשותם, הם הצליחו לזהות את מיקומו המדויק."

ג'עפר אסדי
ג'עפר אסדי. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"
בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button