חדשות הארץמבזקים

כוחות הביטחון פינו את חוות שדה יהונתן בבנימין

כוחות גדולים של צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל הגיעו לפנות בוקר (שלישי) לפינוי חוות "שדה יהונתן" בבנימין. המאהל נהרס, הציוד הוחרם ונרשמו עימותים בין כוחות הביטחון לתושבים. בתנועת רגבים טענו: "ברדיוס שני ק"מ בלבד מהנקודה ישנם מאות מבנים בלתי חוקיים של פלסטיניים, עשרות מתוכם נבנו רק בשנה האחרונה".

בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו כ-100 לוחמים עם כלים כבדים, לחוות "שדה יונתן" הסמוכה לישוב מעלה מכמש בבנימין, והרסו דיר עיזים ומספר מבנים בבניה קלה שלושה מתיישבים נעצרו. לטענת המתיישבים במקום, ההרס נובע כתוצאה מעלילות "אלימות המתנחלים" שמהדהדים ארגונים פרו-פלסטיניים.

מתנועת רגבים נמסר: "מי שמכיר את השטח מבין את גודל האבסורד, ולמי שלא מכיר, הציצו במפה שמציגה את המציאות: ברדיוס של 2 ק"מ בלבד ממיקומה של החווה, ישנם לא פחות מ317 מבנים בלתי חוקיים שבנו ערביי האזור בשטחי C בשנים האחרונות, בקצב אינטנסיטבי: 38 מתוכם בשנה האחרונה בלבד. לא נתפס שבזמן מלחמה, כשכולנו לוחמים בזירות השונות ומתמודדים עם הקושי, הכאב והאובדן, מערכת הבטחון מסיטה כמות כזו של כוחות לפעולת אכיפה נגד מתיישבים, כשכל המרחב מוצף בהשתלטות ערבית עוינת. אכיפת החוק ומשילות זה חשוב, אך המקרה הזה מסריח מאכיפה בררנית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארגון חוננו נמסר: "שוטרי מג"ב ופקחי המנהל האזרחי פשטו הבוקר (ג') על גבעת שדה יונתן הסמוכה לישוב מכמש בבנימין, והחריבו את בתי המגורים במקום ודיר העיזים. בנוסף החרימו הכוחות ציוד רב של תושבי הגבעה. מתיישבים שהגיעו למחות על ההרס מדווחים כי הופעלה כנגדם אלימות קשה. שלושה מתיישבים ששהו במקום נעצרו ע"י השוטרים. עו"ד נתי רום מארגון חוננו מסייע לעצורים בייעוץ משפטי. כואב לראות כיצד בשעת מלחמה קשה באויב הערבי. מקצים צה"ל והמשטרה כוחות למאבק בהתיישבות. כואב לראות קטינים חבולים ופצועים האזוקים בידיהם בניגוד לחוק וזאת "בחשד להכשלת שוטר".

פינוי - מתנחלים -
צילום: רגבים

Back to top button