חדשות הארץמבזקים

בעקבות התארכות המלחמה: בנק ישראל מרחיב את מתווה הסיוע באשראי

בעקבות פינוי תושבי יישובי הצפון מביתם, הורחבו המתווים כך שיכללו גם את תושבי הצפון, ולאור הימשכות המלחמה, הודיע היום (שלישי) בנק ישראל על הרחבת המתווה ללקוחות הבנקים והארכתו בשלושה חודשים נוספים.

לפי החלטת בנק ישראל הרחבת המתווה ללקוחות חברות כרטיסי האשראי תתבצע באופן הבא: הארכת תוקף המתווה הקיים בשלושה חודשים נוספים, החל מתאריך 15.1.24, לשתי קבוצות האוכלוסייה – מעגל ראשון ומעגל שני.בהתייחס לדחיית תשלומי הלוואות צרכניות ועסקיות :

לקוח שלא ביצע דחיית תשלומים מכוח המתווה, יהיה זכאי לדחיית תשלומים לתקופה של שלושה חודשים, בכפוף להגשת בקשה. לקוח שכבר ביצע דחיית תשלומים בפועל לתקופה של שלושה חודשים, יהיה זכאי לדחיית תשלומים של 3 חודשים נוספים בכפוף להגשת בקשה, כך שסך כל תקופת הדחייה המקסימלית תהיה שישה חודשים במצטבר. יתר הטבות המתווה ימשיכו לחול אוטומטית למשך שלושה חודשים נוספים, בדומה לתנאי המתווה המקוריים אשר מפורסמים באתר האינטרנט של בנק ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן הוחלט על הוספת אוכלוסיות לקבוצת המעגל הראשון כאשר לאוכלוסיית המעגל הראשון יתווספו חשבונות של חטופים ונעדרים, אשר נכללו בפועל גם בפעימה הראשונה, חשבונות של אחים של חטופים או נעדרים, חשבונות של משתתפי מסיבת "נובה" ברעים.

מועד הכניסה לתוקף של המתווה: החל מתאריך 1.1.24 ולא יאוחר מתאריך 15.1.24, לאור זמן היערכות שנדרש לביצועו. מועד הגשת הבקשה להיכלל במתווה הנוסף: 1.1.24 – 31.3.24. בנק ישראל מבהיר כי המתווה שגובש מציג את תנאי המינימום וכל חברת כרטיסי אשראי רשאית להרחיבו לטובת לקוחותיה ולבקשתם.

בנק ישראל צילום אסתר ענבר
בנק ישראל. ארכיון. צילום: אסתר ענבר

Back to top button