חדשות הארץמבזקים

עתירה לבג"צ: להורות לשר האוצר שלא לחלק את הכספים הקואליציוניים

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"צ:בדרישה להורות לשר האוצר שלא לחלק את הכספים הקואליציוניים של שנת 2024, לפני העברת חוק תקציב חדש. לטענת התנועה עד שיועבר חוק תקציב חדש עשויה הממשלה לפזר כספים קואליציוניים בהתאם לחוק התקציב שעבר בחודש מאי 2023 ואשר בכוונת הממשלה לשנותו.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת בעתירתה כי בג"ץ לא יאפשר לממשלה לפזר את הכספים הקואליציוניים המבוססים על חוק התקציב הקודם, בכדי למנוע מהממשלה לבצע מהלכים שרירותיים המנותקים משינויי הנסיבות הקיצוניים שנכפו על המשק הישראלי בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

עו"ד אריאל ברזילי, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון: "מלחמת חרבות ברזל גבתה מהציבור הישראלי מחיר כבד ביותר, וברור לכולם שהתקציב הבזבזני והמופקר שהעבירה הממשלה בחודש מאי האחרון אינו רלוונטי כלל לשנת 2024. עם זאת, התנהלותו של שר האוצר עד כה אינה מניחה את הדעת שגם הוא הפנים זאת, וניכר כי הוא מנסה להמשיך עם חלוקת הכספים הקואליציוניים כאילו אסון השביעי לאוקטובר כלל לא קרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר עו"ד ברזילי: "אנו חוששים ממצב בו חברי הממשלה בהובלת שר האוצר סמוטריץ' ינהגו כגנבי סוסים, וינסו לחלק את הכספים הקואליציוניים במהירות בתחילת שנת 2024, עוד בטרם יחוקקו חוק תקציב חדש, ועל כן פנינו לבג"צ בכדי שיעצור את המהלך עוד בטרם יקבעו עובדות בשטח".

עו"ד אליעד שרגא - יו"ר התנועה לאיכות השלטון - הפגנה בהרצליה
עו"ד ד"ר אליעד שרגא

Back to top button