חדשות הארץמבזקים

טרגדיה בנגב: תינוק נספה בשריפה במבנה מגורים בפזורה הבדואית

במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום התקבלו הבוקר (רביעי) מספר קריאות על שרפה במבנה מגורים בפזורה הבדואית סמוך ליישוב ערערה בנגב. למקום הוזנקו צוותי כיבוי מתחנת דימונה. לוחמי האש בפיקודו של רב רשף, ניסים עמר, אשר הגיעו למקום זיהו שרפה במבנה חד קומתי ומיד החלו בפעולות סריקה לאיתור לכודים תוך פעולות כיבוי מהירות ושחרור עשן מהבניין.

במהלך הסריקות בדירה הבוערת אותר תינוק לכוד ללא רוח חיים אשר פונה מיד לידי כוחות מד"א שנכחו במקום ושם נקבע מותו. בנוסף במקום ישנם מספר נפגעים כתוצאה משאיפת עשן סמיך כשהם מפונים לקבלת טיפול רפואי מידי מד"א. לוחמי האש המשיכו בפעולות לכיבוי סופי של השרפה וסריקות לשלילת הימצאות לכודים נוספים. חוקר דליקות זומן לזירה.

מפקד האירוע רב רשף ניסים עמר מסר: "מדובר באירוע מורכב מאוד של מבנה שבער כליל ובתוכו ילד לכוד ללא רוח חיים. כאשר הגענו למקום זיהינו מבנה בוער והורים זועקים לעזרה מחוץ למבנה. חדרנו למבנה כאשר הטמפ' גבוהה מאוד וביצענו סריקות כאשר במהלכם אותר ילד ללא רוח חיים. לוחמי האש חילצו את הלכוד והעבירו אותו לכוחות הרפואה במקום. במקביל פעלנו לכיבוי השריפה ולשלילת לכודים נוספים ועד להשגת שליטה. לצערי האירוע מסתיים עם הרוג ומספר נפגעים משאיפת מעשן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו במקום את מותו של תינוק כבן חצי שנה שחולץ מהמבנה מחוסר הכרה עם כוויות בגופו. בנוסף הם העניקו טיפול רפואי ופינו במסוק מד"א-הצלה אייר לבי"ח שיבא בתל השומר, ילדה כבת שלוש במצב בינוני עד קשה עם כוויות בגופה.

מתנדבי זק"א נגב נאסר פרג'יאת וחליל אבו זאיד שהגיעו לזירה סיפרו כי "הוזעקו למבנה שעלה באש בכדי להעניק כבוד אחרון לתינוק שלמרבה הצער מצא את מותו בדליקה. אנו עוטפים את המשפחה בחיבוק ובאהבה ומאחלים להם שלא ידעו עוד צער לעולם".

נאסר פריג'את סיפר כי "בבית פרצה שריפה, כאשר התינוק שיחק עם הגחלים במטבח. הבית עלה באש והוא מצא את מותו במקום. הילדה ששהתה בבית חולצה על ידי האמא שמיהרה למקום. הילדה פונתה במסוק וכן האמא לבית החולים סורוקה".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים משנת 2018 ועד היום, מתו 28 ילדים כתוצאה משריפה. שניים מהמקרים התרחשו בשבוע האחרון. עוד עולה מהנתונים כי 32% מהמקרים היו של ילדים מהחברה הבדואית.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "זהו המקרה השני בתוך שבוע אחד, בו ילד נספה משריפה. לצערנו בחברה הערבית הבדואית המקרים רבים משמעותית ביחס לאחוז שלהם באוכלוסייה. חשוב לדעת שאמצעי חימום בטוחים הם אלו שאין בהם אש גלויה. יש להימנע מאלותרים בחשמל, שעלולים להתלקח. עוד אני קוראת לכל הנוגעים בדבר, לשים על סדר היום את הטיפול בתשתיות בפזורה הבדואית. התשתיות הרעועות מביאות פעם אחר פעם לאובדן חיים מיותר של ילדים."

שריפה - פזורה בדואית - נגב
צילום: זק"א



תינוק נספה - שריפה - גופה - מוות - גופת תינוק
צילום: זק"א


שריפה - פזורה - נגב - לוחמי - אש
צילום: כב"א
שריפה - פזורה - נגב - לוחמי - אש
צילום: כב"א
שריפה - פזורה - נגב - לוחמי - אש
צילום: כב"א

Back to top button