חדשות הארץמבזקים

משפחתה של סמ"ר עדי ברוך ז"ל שחזרה את יומה האחרון והעצוב

משפחת ברוך מהיישוב קריית נטפים שבשומרון איבדה ב-12 באוקטובר את היקר להם מכל – בתם, סמ"ר עדי אודיה, בת ה-22, נהרגה מפגיעת רקטת קסאם בשדרות, בדרכה לסייע בהגנת העיר והצירים המובילים אליה, בעמדת התצפית במוקד העירוני.

סמ"ר עדי אודיה ברוך שירתה בשירותה הסדיר כסמלת מבצעים בחטיבה מרחבית יהודה. עדי התחננה בפני מפקדיה להתגייס למילואים בצו 8. סא"ל איתן דנא-פיקאר מאוגדת איו"ש, שהה בשדרות מיומה הראשון של המלחמה והיה קמב"ץ העיר. איתן היה מפקדה של עדי בשירות הסדיר ובשיחות ביניהם, שניהם הבינו שהתרומה הגדולה ביותר שלה תהיה בסיוע למוקד העירוני בשדרות, בעמדת התצפית על העיר ועל הצירים המובילים אליה.

סא"ל איתן שלח את אחד החיילים שלו להביא את עדי מביתה בשומרון ומיד לאחר שנכנסו לעיר הופעלה התרעת "צבע אדום", השניים יצאו ממכוניתם ותפסו מחסה, אך הרקטה נפלה ממש לידם. עדי נפצעה אנוש ונפטרה בבית החולים והחייל נפצע קשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביוזמתו של סא"ל איתן, הגיעו הוריה של עדי, אורית ואבי, ואחיה דביר ויניר, ליום שלם בשדרות כדי לראות מקרוב את מקום נפילתה והמקום בו הייתה אמורה לשרת.

המשפחה נפגשה במרכז חוסן עם מנהלת המרכז, הילה גונן-ברזילי, קיבלה סקירה על אירועי המלחמה בשדרות מסא"ל איתן, התכנסו במקום נפילתה של עדי ז"ל, ליד "עזרה למרפא" של הרב פירר, יחד עם ד"ר לירז כהן-ביטון, העובדת במרכז, המשיכו לביקור בתחנת מד"א שדרות ומשם לחמ"ל העירייה ולמוקד העירוני, שם נחשפו לפעילות המוקד ממנהלת אגף שירות לתושב, הילה אלימלך, שהראתה להם היכן העמדה שהוכנה עבור בתם.

ראש העיר, אלון דוידי, עלה לשיחת זום עם ההורים ואמר להם: "אני מרגיש שעדי היא בת משפחה של העיר שדרות, כי ההגעה של הבת המיוחדת שלכם אלינו הייתה לעזור ולסייע לנו בשל המומחיות שלה בתצפיות והבנת תמונת הקרב ומתן מענה טוב יותר. אנחנו בע"ה נדאג להנצחתה של עדי ואני מוסר לכם את תנחומיי, אנחנו אוהבים אתכם. העיר שדרות תצמח ותפרח ואנחנו נביא עשרות אלפי תושבים לעיר שלנו, כי זה הניצחון על הטרור, הניצחון הוא לא רק צבאי".

האם אורית: "קודם כל תודה רבה, כל המוות של עדי אין בו מקרה. אם מסדרים את האותיות של המילה מקרה זה או השם רקם או רק מה' ואם כבר נגזרה עלינו הגזרה הזאת, זה שעדי תיפול בסמוך למקום כזה שעושה טוב לאנשים, שמרפא אנשים שנותן אור לאנשים ותקווה וזו הייתה עדי שלנו".

האב אבי, שהיה בעצמו בשירות מילואים ביום שעדי נפלה: "כיו"ר היישוב קריית נטפים שוחחתי רבות עם ראש המועצה שלנו, יוסי דגן, אני מחזק את ידיך אלון שתמשיכו פה ביישוב הארץ ולהפריח את המקום, כי אני בטוח שזה מה שעדי רצתה ואנחנו גאים שהיא נפלה על קדושת הארץ והעיר שדרות".

עוד אמר אבי לאלון: "תגיד לאנשים למעלה שאנחנו משפחה חזקה, אנחנו עם חזק, שילמנו את המחיר הכבד ביותר, אבל אנחנו לא מורידים את הראש לרגע ואנחנו לא רוצים שההנהגה תוריד את הראש לרגע, צריך ללכת עד הסוף, אנחנו מאמינים בדרך שלנו, מאמינים באמת הזאת, מוכנים להילחם עליה, אנחנו הקרבנו את הכי יקר שלנו, בשביל האמת הגדולה הזאת. את המסר הזה תעביר למקבלי ההחלטות".

סמ"ר עדי ברוך ז"ל
צילום: עיריית שדרות, מרכז חוסן
סמ"ר עדי ברוך ז"ל
צילום: עיריית שדרות, מרכז חוסן
סמ"ר עדי ברוך ז"ל
צילום: עיריית שדרות, מרכז חוסן
סמ"ר עדי ברוך ז"ל
צילום: עיריית שדרות, מרכז חוסן
סמ"ר עדי ברוך ז"ל
צילום: עיריית שדרות, מרכז חוסן
צילום: עיריית שדרות, מרכז חוסן

Back to top button