מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "האיום בצפון חמור, מישהו שם בקבינט החליט לוותר על הגליל"

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן התארח היום (רביעי) בוועידת ׳התחזיות׳ של כלכליסט והתייחס למלחמה בעזה.

"מה שמטריד אותי זה שאני שומע בחדשות שגילינו עכשיו מנהרת ענק ליד מעבר ארז ואף אחד לא ידע. איך אף אחד לא ראה כמויות חול אם חפרו 60 מטר של עומק לאורך 4 ק״מ? מישהו היה צריך לראות לאן החול הזה יוצא. כשאני מסתכל על הקילומטרים של כל המנהרות זה יותר מכפול מכל המנהרות שישראל חשבה שיש." אמר ליברמן שכיהן בעבר כשר הביטחון בממשלתו של נתניהו והתפטר בנובמבר 2018.

"עוד כשל אסטרטגי זה עניין המהנדסים." אמר ליברמן והוסיף כי "לשוק הישראלי מתווספים מידי שנה כ- 7,000 מהנדסים חדשים, ובאיראן? 230 אלף. וזה צריך להיות בגדר התרעה אסטרטגית. היחידי שמדבר על זה אמנם הוא לא חבר מרכז ליכוד, אלא זוכה פרס נובל דן שכטמן, שמתריע הרבה מאוד שנים על כל אותם המהנדסים. זה פוגע בביטחון הלאומי, זה לא רק הצבא זה גם היכולת המדעית, הטכנולוגית והחינוך. שאני זועק על לימודי ליבה זה לא סתם קפריזה, זה שוויתרנו לקבוצות שלמות על לימודי ליבה וזה פגיעה בביטחון הלאומי שלנו, בנוסף נותנים להם תמריצים שליליים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן הדגיש כי "במדינת ישראל אין אף אוניברסיטה שנמצאת ב-50 האוניברסיטאות הטובות בעולם. גם זה מהווה פגיעה בביטחון הלאומי. ואותם המהנדסים באיראן זאת פגיעה אמיתית, חייבים לעשות הפקת לקחים."

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו - ח״כ אביגדור ליברמן - כלכליסט
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן

ליברמן נשאל על עזה ביום שאחרי ואמר כי "המצרים הפכו את עזה לבעיה ישראלית, אבל אנחנו לא בנויים להתמודד איתה לבד. אחד הכשלים וטעויות הלחימה זה שלא השתלטנו מיד על ציר פילדלפי, הוא מחורר ותוך כדי לחימה עדיין יש הברחות. השטח של סיני הוא פי שלוש משטח ישראל, וסיני גדולה פי 167 משטח עזה. בכל סיני אולי מתגוררים 600 אלף איש, ואילו בעזה מעל 2 מיליון איש. "

הוא ציין כי "צריך לדאוג לביטחוננו ולהשתלט על ציר פילדלפי ולהרוס את כל הגדרות. לא לגרש אף אחד אבל שלא יהיה שם מכשול. אני מעריך שמיליון וחצי עזתים יעברו לסיני. המצרים צריכים להבין שזאת בעיה שלהם כי מצד אחד הם מעלימים עין על כל ההברחות ומצד שני באים לתווך. צריך שותפות על פתרון הבעיה. ואם הקטארים רוצים לשים כסף , הם מוזמנים לבנות באל עריש. אסור ששום דבר יכנס מתוך מדינת ישראל. אני לא מבין איך נתניהו מאפשר את פתיחת מעבר כרם שלום , זאת טעות אסטרטגית. הגיע הזמן לצאת מהקופסה."

בנוגע לחזית הצפונית אמר ליברמן כי "מה שקורה בצפון זה דבר חמור ביותר. כל היישובים צמודי הגדר נראים כמו מחנה פליטים ג׳באליה, חצי מהבתים הרוסים, וממשיכים בשיטתיות להוריד עוד בתים. 200 אלף אזרחים הפכו לפליטים, ובצפון לבד 100 אלף איש. פגשתי את המפונים, והמציאות שמשפחה של 4 נפשות חיה בחדר אחד היא בלתי נתפסת. אני שומע שתי תזות שלא מקובלות עלי – 1. בדרום יקח הרבה זמן לסיים לחימה ו-2. אי אפשר להתחיל להילחם בצפון כל עוד לא סיימנו בדרום."

"אי אפשר להימנע ממלחמה וחייבים להרחיב את התמרון ל45 ק״מ, עד לקו הליטני ולא לזוז משם. עד שלא תהיה ממשלה בביירות שתשב ותקבל את זה שאנחנו לא זזים מנהר הליטני. כי חיזבאללה יכנס מיד אחרי. גם צבא לבנון לא יכול להיכנס כי הוא עובד אצל נסראללה. הדרך היחידה שנוכל להבטיח את ביטחונם של תושבי הצפון היא להשתלט על כל השטח בין הליטני לישראל. צריך גם לשטח את רובע הדאחייה, הוא צריך להפוך למגרש כדורגל." הבהיר ליברמן.

"אנחנו חיים בג׳ונגל, הביטחון והכבוד הלאומי שלנו נפגעו לכן אין לנו ברירה", ציין ליברמן והדגיש כי "האיום מהצפון הוא פי כמה מהדרום, והתפיסה שאנחנו חודשים תקועים בדרום ובזמן הזה מכילים את הצפון, מישהו שם בקבינט החליט לוותר על הגליל."

על פתרון אפשרי לממשלה אמר ליברמן: "אנחנו קרובים יותר למלחמת מאה הימים, מה שצריך זה שחברים בליכוד שאני יודע מה יחסם לנתניהו יפסיקו לקטר ויעשו מעשה , המדינה הזאת חייבת שינוי. אני לא רוצה לציין שמות ולא לחלק ציונים אבל אני מצפה שאותו גרעין של התנועה הרוויזיוניסטית באמת יעשו מעשה, אי אפשר כבר להסתפק רק בקיטורים. חייבים לשנות את הכיוון של המדינה כי כרגע זה הולך לשום מקום. חייבים לתת תקווה לאזרחים וחייבים צמרת שמסוגלת להתמודד עם האתגרים."

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו - ח״כ אביגדור ליברמן - כלכליסט
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן

Back to top button