מבזקיםתנועה ותחבורה

ההצעה המפתיעה של יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל לשר האוצר

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל שלח אתמול (רביעי) מכתב לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ובו הציע לו לסגור את משרד התחבורה.

"מתוך מודעות והזדהות עם הצורך בתקציב מוגבר לכיסוי הוצאות המלחמה, והצרכים הנלווים לכך, אני מתכבד להציע לך לסגור את משרד התחבורה, לצד מספר משרדים מיותרים נוספים, ולחסוך בכך 50 מיליארד ש"ח לשנה" כתב בן הרוש לשר האוצר.

"כידוע לך המשרד איננו מתפקד וסובל ממחסור בכוח אדם אשר נוטש את העמדות מידי יום." ציין בן הרוש ומנה חלק מהנושאים המרכזיים המשפיעים כלכלית וביטחונית על המדינה, אשר אינם מטופלים במשך עשרות שנים: מחסור של למעלה מ – 7,000 נהגים לרכב ציבורי ורכב כבד, תאונות דרכים, עומסים בכבישי הארץ, תיקוני חקיקה בתקנות התעבורה, תחבורה ציבורית פרימיטיבית ובזבזנית, רכבת ישראל – ניהול כושל של תפעול ותשתיות, מערך לוגיסטי בישראל – אפס תכנון אסטרטגי של הובלה היבשתית, ספנות ונמלים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן הרוש הבהיר כי "נושאים אלו טופלו ע"י ועדות חקירה וועדות ציבוריות לאורך השנים, אך דבר לא השתנה ובהקשר זה אני מפנה אותך לדו"ח מבקר המדינה משנת 2020. אנשי מקצועי נוטשים כאמור את תפקידם, ובמקומם ממונים פקידים ברמה ירודה אשר גורמים לנזקים בעשרות מיליארדי שקלים, שאותם ישלם הדור הבא."

"אדוני השר, למרות היותך בעבר שר התחבורה לתקופה קצרה, אתה מכיר היטב את המשרד ואני מניח שהרפרנטים שלך מודעים לשערורייה שחייבת להיפסק. אדוני השר! אתה בוודאי לא מניח שאני מצפה שתאמץ את הצעתי, אך ברור לך שמדובר בצעד של ייאוש ממשרד כלכלי חשוב במדינת ישראל, ויש לי אפס ציפיות ממנו ומכל שרשרת הפיקוד שבו." סיכם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל.

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל. צילום: ליאת מנדל

Back to top button