חדשות חוץמבזקים

דרום אפריקה פנתה לבית הדין לצדק בהאג והאשימה את ישראל ב"רצח עם"

דרום אפריקה פנתה מוקדם יותר היום (שישי) לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בדרישה לפתוח בהליכים משפטיים כנגד ישראל בטענה לביצוע "מעשים עם אופי לרצח עם". בפנייתם ציינו כי בכך הפרה את התחייבותה לאמנה למניעת רצח עם. בין היתר דרום אפריקה דרשה מבין הדין בהאג להוציא צו ביניים להשעיית פעולותיה הצבאיות של ישראל ברצועת עזה.

משרד החוץ פרסם הודעת גינוי חריפה בעקבות הפנייה של דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי ובה נמסר כי "ישראל דוחה בשאט נפש את עלילת הדם של דרום אפריקה בפנייתה לבית הדין הבינ״ל לצדק (ICJ). ‏טענת דרום אפריקה משוללת יסוד עובדתי ומשפטי ומהווה ניצול שפל וזילות של בית הדין. דרום אפריקה משתפת פעולה עם ארגון טרור שקורא להשמדת מדינת ישראל."

עוד נכתב בהודעת משרד החוץ כי "‏ארגון הטרור חמאס, אשר מבצע פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות וניסה לבצע רצח עם בשבעה באוקטובר, הוא האחראי לסבל של הפלסטינאים ברצועת עזה, כשהוא משתמש בהם כמגינים אנושיים וגונב מהם סיוע הומניטרי. ‏ישראל מחויבת לדין הבינ״ל ופועלת לפיו, ומכוונת את מאמציה הצבאיים נגד ארגון הטרור חמאס וארגוני הטרור המשתפים עימו פעולה ורק נגדם. ‏ישראל הבהירה כי תושבי רצועת עזה אינם האויב ועושה מאמצים לצמצום הפגיעה בבלתי מעורבים ולאפשר כניסת סיוע הומניטרי לרצועה. ‏אנחנו קוראים לבית הדין הבינ״ל לצדק ולקהילה הבינ״ל לדחות על הסף את הטענות חסרות הבסיס של דרום אפריקה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בית הדין הבינלאומי בהאג
בית הדין הבינלאומי בהאג. צילום: icj-cij

Back to top button