מבזקיםרצועת עזה

חמאס: "צה"ל הרס למעלה מ-200 אתרי מורשת וארכיאולוגיה ברצועת עזה"

משרד התקשורת של חמאס בעזה דיווח היום (שבת) כי "צה"ל הרס יותר מ-200 אתרי מורשת וארכיאולוגיה מתוך 325 אתרים ברצועת עזה", לטענתו, "בניסיון כושל למחוק את נוכחות התרבות והמורשת הפלסטינית וניסיון לטשטש עדויות היסטוריות ועומק ההיסטוריה הפלסטינית ברצועת עזה."

בדיווח נטען כי בין האתרים נהרסו מסגדים עתיקים, כנסיות, בתי ספר, מוזיאונים, בתים ארכיאולוגיים עתיקים ואתרי מורשת שונים. משרד התקשורת של חמאס הצביע על האתרים הבולטים ביותר שנהרסו: "הכנסייה הביזנטית של ג'בליה, מסגד אל-עומרי בג'בליה, מסגד שייח' שעבאן, מסגד אל-דפאר דאמרי באל – שוג'עייה, מקדש אל-ח'דר בדיר אל-בלח, ואתר בלכיה "נמל אנתדון" מצפון-מערב לעיר עזה העתיקה, מסגד ח'ליל אל-רחמן באזור עבסאן בחאן יונס, מדרום לעזה. כתבי יד ומסמכים עתיקים בעיר עזה, ואתרי ארכיאולוגיה ומורשת חשובים נוספים.

עוד הוסיף משרד התקשורת של חמאס כי "הכיבוש תקף גם את כנסיית פורפיריוס הקדוש בשכונת אל-זיתון בעיר עזה, בית סקקה העתיק באל-שוג'אייה, טל אל-מינטאר בעיר עזה, גבעת אל-סקאן באל-זהרה. גבעה 86 באל-קרארה, ומסגד אל-סייד האשם בעיר עזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מלשכת התקשורת הממשלתית נמסר כי "חלק מהמורשת והאתרים הארכיאולוגיים שנהרסו בכיבוש מתוארכים לתקופה הפיניקית, חלקם מתקופת הרומאים, חלקם נבנו ל-800 שנה לפני הספירה, חלקם עוד מהתקופה הרומית עד לפני 1400 שנה, וחלקם מלפני 400 שנה, מה שמצביע על כך שברור שהזכות הפלסטינית על האדמה הפלסטינית מבוססת היטב, והכיבוש מנסה לשנות את מאפייניו באמצעות הפצצות ישירות."

במשרד ההסברה של חמאס טענו כי הפצצות והרס של אתרי מורשת ואתרי ארכיאולוגיה ברצועת עזה על ידי הכיבוש נחשבים ל"פשע בינלאומי ברור בהתאם לחוקים הבינלאומיים", ובמיוחד על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי, אמנת האג משנת 1954 בדבר הגנה על רכוש תרבותי במדינה. אירוע של עימות מזוין, והפרוטוקול השני לאמנה משנת 1999, האוסר על התמקדות מכוונת בכל נסיבות של אתרי תרבות ודת.

משרד התקשורת בעזה קרא לכל הארגונים הבינלאומיים והבינלאומיים "לגנות את הפשע המאורגן הזה שביצע צבא הכיבוש הישראלי ברצועת עזה."

נבהיר כי צה"ל הוכיח כבר מעל לכל ספק פעילות טרור מכוונת מתוך האתרים הללו, תוך כדי שארגון הטרור חמאס מצד אחד מפר ברגל גסה את החוק הבינלאומי כשהוא פועל במכוון ממקומות כאלה, ומנגד מנצל את החוק הבינלאומי לטובתו בטענה שישראל תקפה את אותם מקומות בניגוד לחוק הבינלאומי.

צה"ל במהלך פעילותו הקרקעית במשך למעלה מחודשיים ברצועת עזה איתר אמצעי לחימה רבים, מנהרות טרור, משגרים ומסמכים המעידים על פעילות טרור בתוך בתי תושבים, בתי חולים, מרפאות, בתי ספר, מסגדים, כנסיות ומבני ציבור רבים. בין היתר מחבלי חמאס שנעצרו ונחקרו בישראל הודו כי ארגון הטרור פועל במכוון כי "זה יותר בטוח עבורנו, ידענו שישראל לא תתקוף בתי חולים ומקומות כאלה".

עזה - מסגד - לוחמי צה''ל - משגרי רקטות
משגר רקטות בתוך מסגד. צילום: דובר צה"ל

Back to top button