מבזקיםפוליטי / מדיני

הבחירות לרשויות המקומיות כנראה ידחו שוב – זה התאריך המסתמן

לאחר ששר הפנים משה ארבל מש"ס הודיע הערב (שבת) כי הוא מסיר את התנגדותו לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות המתוכננות להיערך בסוף החודש והודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא תומך בדחיית הבחירות המקומיות – מסתמן כי הבחירות לרשויות המקומיות ידחו לסוף חודש פברואר. כזכור הבחירות לרשויות המקומיות היו אמורות להיערך בסוף חודש אוקטובר, אולם בעקבות המלחמה בעזה הן נדחו לסוף ינואר וכעת כאמור מסתמן כי ידחו שוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב בהצהרה שמסר לתקשורת לאפשרות של דחיית הבחירות המקומיות ואמר: "היה רצוי לא לעשות בחירות בזמן מלחמה, לכן דחינו אותם כבר בכמה חודשים. עכשיו, או שמוציאים דרך לדחות את זה לגמרי, דבר שהוא מאוד קשה מבחינה חקיקתית. או שיש שני תאריכים, סוף ינואר, סוף פברואר. כדי לקבל החלטה מושכלת, קיימנו על זה ישיבת ממשלה. ביקשנו מהצבא לתת הערכה, בכמה אנשים מדובר שאינם יכולים להשתתף כמועמדים לראשות הרשויות או למועצות המקומיות ומסתבר שהמספר הוא קרוב ל-700 איש, זה מספר גדול מאוד. לאור זה אני מעריך שאי אפשר להחריג בחירות אצל 700 מועמדים, זה יהיה אולי לבטל חלק ניכר מהבחירות. כיוון שיש שחרור של מילואים המספר הזה צפוי לרדת באופן מאוד משמעותי. אני מעריך שההחלטה תהיה מחר, לדחות את זה לסוף פברואר וזאת תהיה גם המלצתי".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "אני מברך על הודעת ראש הממשלה שאימץ את עמדתנו לדחות את הבחירות המקומיות וקורא לכל שרי הממשלה לאשר מחר את דחיית הבחירות. עכשיו הזמן למלחמה, לא לפוליטיקה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אני מברך על הכוונה לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות למועד מאוחר יותר. נכון וצודק שלוחמי המילואים, המחרפים את נפשם למעננו בחזיתות השונות, יוכלו להמשיך ולהתרכז בלחימה באופן מלא, ולא יצטרכו לוותר על זכויות יסוד המוקנות להם כאזרחים במדינה דמוקרטית. אני מקווה שכל סיעות הקואליציה יתמכו ללא סייג בהחלטה החשובה והצודקת הזו".

Back to top button