מבזקיםפוליטי / מדיני

ש"ס: נקדם חקיקת בזק שתמנע פרסום פסקי הדין בבג״צ הסבירות והנבצרות

ממפלגת ש״ס נמסר הערב (ראשון) כי יושב ראש ש"ס הרב אריה דרעי הנחה את שר הפנים משה ארבל ואת חברי הכנסת ינון אזולאי וארז מלול, יו״ר הסיעה וחבר ועדת החוקה לקדם ולגבש חוק בחקיקת בזק שתמנע בעת הזו את פרסום פסק הדין בבג״צ הסבירות והנבצרות. מש"ס נמסר עוד כי פרסום פסקי הדין הללו הנו דבר שיביא להעמקת השסע בעם בזמן המלחמה, בשעה שחיילינו מחרפים נפשם על הגנת הארץ.

שר הפנים משה ארבל אמר: "הצעת החוק לא מבקשת בשום שלב למנוע מבית המשפט להחליט לפרסם את פסק הדין גם כעת. היא רק מאפשרת לו. בכדי לא להכריע בעת לחימה ולאפשר התמקדות במאחד ולא במפריד. אני קורא לחברי הממהרים להגיב להתבונן שנית ולא לפסול על הסף. ירצה בית המשפט יתן את פסק הדין כעת ירצה לדחות ידחה. זו הצעה מאפשרת ולא מחייבת. רק יחד ננצח״.

השר גדעון סער מסר: "השתדלתי להמנע מכל פולמוס פוליטי בימים אלה, אך הערב חובתי לומר שאתנגד לכל נסיון (אם יהיה כזה) למנוע באמצעות מחטף חקיקתי פרסום פסקי דין של בית המשפט העליון. נסיון כזה הוא חמור במיוחד משום שיתבצע ע״י המחוקק לגבי פסיקה שעניינה ביקורת שיפוטית עליו. אני אומר זאת ללא תלות בתוכן הפסיקה.הניסיון לטעון כי הדבר ימנע מחלוקת בעם הוא כמובן שטות גמורה כי חקיקה כזאת תגרום מחלוקת גדולה פי כמה. אחרי המלחמה הכוחות האחראים במערכת הפוליטית יצטרכו בין היתר לנסות להקים תשתית משותפת להסכמה רחבה שבמרכזה חקיקת חוק יסוד:החקיקה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בעניין הצעת החוק שש"ס מתכוונת להניח על שולחן הכנסת בניסיון לדחות את פרסום פסק הדין בעתירות התנועה לאיכות השלטון בנוגע לעילת הסבירות ולנבצרות: "מדובר בחוק פרסונלי שנחקק אחרי שהכרעות השופטים נכתבו. למעשה, הכנסת מבקשת להתערב במעשה השפיטה ולשנות את פסקי הדין. זהו חורבן מוחלט של הפרדת הרשויות במדינת ישראל. אוי לה לכנסת שאלו החוקים שהיא מקדמת בימים אלו".

אריה דרעי
ארכיון. צילום: משרד הפנים, לע"מ

Back to top button