מבזקיםפוליטי / מדיני

יוקם מערך של צוותי התערבות במקרים של משבר נפשי

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק צוותי התערבות במשבר נפשי של חברת הכנסת מיכל וולדיגר וחבר הכנסת שמחה רוטמן. בהצעה תמכו שבעה חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת הבריאות.

מוצע להקים מערך בפריסה ארצית של צוותי התערבות במשבר לשם מתן מענה ראשוני למי ששרוי במשבר נפשי, ובכלל זה אובדנות, במטרה למנוע החרפה של המשבר והסלמה של האירוע. מוצע להקים מוקד חירום ארצי לסיוע נפשי ראשוני, שיפעל בכל שעות היממה ובכל ימות השנה ויקבל את הפניות ויזניק את צוותי ההתערבות. השר ימנה את צוותי ההתערבות במשבר כצוותים רב מקצועיים הכוללים פסיכיאטר, פסיכולוג, עובד סוציאלי, אחות וגורם טיפולי נוסף שימנה השר.

עוד מוצע לקבוע את תפקידי צוות ההתערבות במשבר ואת פעולותיו. במסגרת זו מוצע לקבוע את הנסיבות והתנאים שבהם יפנה הצוות לפסיכיאטר המחוזי, ואת המקרים שבהם יימסר למשטרה דיווח בעקבות פנייה למוקד החירום. כמו כן מוצע לקבוע את המקרים שבהם מוקד המשטרה יעביר פניות למוקד החירום לשם הזנקת צוותי התערבות במשבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתוך דברי ההסבר להצעת החוק: "מערך של צוותי התערבות במשבר הפועל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, יחזק ויבסס את המענה בקהילה ולא בבתי החולים, יתרום למניעת אשפוזים ולמתן מענה למשבר בקהילה, יבטיח יחס אמפתי למטופל ומשפחתו ויעשה שימוש באמצעים של התערבות במשבר וכלים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים שנמצאו כמועילים. נוסף על כך, מערך כאמור ימעיט את השימוש באמצעי כפייה ויביא להימנעות משימוש בערוץ הפלילי, תוך התחשבות ברקע החברתי והתרבותי של האדם במשבר ושל בני משפחתו".

מליאת הכנסת - כנסת ישראל
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ׳

Back to top button