חדשות הארץמבזקים

ראש המוסד במלחמת יום הכיפורים, צבי זמיר הלך לעולמו בגיל 98

ראש המוסד לשעבר צבי זמיר הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 98. הוא היה ראש המוסד הרביעי וכיהן בתפקיד בין השנים 1968 ל-1974, בין היתר במהלך מלחמת יום הכיפורים.

זמיר ז"ל התגייס לפלמ"ח בשנת 1942, לפני הקמת המדינה ובתחילת מלחמת העצמאות הקים את הגדוד השישי של הפלמ"ח שהיה אחראי על אבטחת השיירות לירושלים ואף פיקד עליו. במשך השנים ביצע שורה של תפקידים בצה"ל ביניהם ראש מחלקת ההדרכה באגף המטה הכללי ואלוף פיקוד הדרום.

לאחר שחרור מהשירות הצבאי, הצטרף בשנת 1968 למוסד והחליף את מאיר עמית. הוא שימש בתפקיד ראש המוסד עד לשנת 1974. במהלך כהונתו התרחשו מספר אירועים כשהבולטים בהם היו: טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, מבצע זעם האל (מבצע לחיסול ראשי ארגון הטרור שהיו אחראים לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן), מבצע אביב נעורים (תקיפת יעדי פת"ח והחזית העממית לשחרור פלסטין בבירת לבנון ובאזור צידון), פרשת לילהאמר (מבצע כושל של המוסד בנורבגיה) ומלחמת יום הכיפורים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר שהשתחרר מהמוסד התמנה בשנת 1974 ליו"ר מועצת המנהלים של סולל בונה ושנה לאחר מכן הפך למנכ"ל. שנתיים לאחר מכן שימש זמיר כמנכ"ל בתי זיקוק לנפט והוא כיהן בתפקיד זה, במקביל לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של המכון למחקרי נפט וגיאופיזיקה עד לשנת 1990. במשך כעשור, עד שנת 2000 היה יו"ר המכון הישראלי לנפט ואנרגיה.

זמיר, תושב תל אביב היה נשוי לרינה שהלכה לעולמה בשנת 2019 ואב לשלושה ילדים.

צבי זמיר
צילום: שי אלוני, פיקיוויקי ישראל

Back to top button