חדשות הארץמבזקים

מגדלי העופות בצפון: שכחו אותנו – הופקרנו לחסדי החיזבאללה

ביקורת קשה משמיעים הבוקר (שלישי) החקלאים מגדלי עופות ההטלה בגבול לבנון: "אנו נאלצים להמשיך לעבוד תחת זכוכית המגדלת של החיזבאללה בלולים. אלפי תרנגולות בסכנת הרעבה כתוצאה מכך שהצבא לא מאפשר למגדלי ההטלה להגיע ללולים שנפגעו ישירות. אין לנו תשובות לגבי הפיצויים שישלמו לנו".

מזכיר ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ לולן בעצמו ממושב ספסופה בגליל אמר: "מצב של הלולנים במושבים סמוכי הגדר קטסטרופלי, המגדלים אובדי עצות. מתחילת המלחמה אנו פונים שוב ושוב ומתריעים על סכנת החיים של הלולנים אשר מגדלים תרנגולות במושבים סמוכי הגדר תוך כדי סיכון ממשי של חייהם. אין לנו תשובות ברורות לגבי הפיצויים שישולמו למגדלים ולגבי אופן פינוי עופות בלולים שנסגרו כתוצאה מפגיעה ישירה.

אלקבץ מדגיש: "אלפי תרנגולות בסכנת הרעבה כתוצאה מכך שמגדלי ההטלה לא יכולים להגיע ללולים שנפגעו ישירות ולתקנם וקיים צו אלוף המונע מהם מלהיכנס. בנוסף לפעמים קיימת אי בהירות בנוגע לפרשנות צו האלוף האם הוא מתיר או לא מתיר להיכנס ובכך הלולן מסכן עוד יותר את חייו בשביל לשמור על הפרנסה שלו ועל עתידו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי אלקבץ: "אנחנו אוהבים את התרנגולות שלנו. אבל אני מבין את החקלאים אשר חוששים לחייהם. רשות המיסים לא נותנת מענה מיידי וזמני לפיצויים עבורם ובכך נאלצים להמשיך לעבוד תחת זכוכית המגדלת של החיזבאללה בלולים שלהם. מה שבסך הכל אנחנו מבקשים הוא מסלול ירוק לחקלאים בישובים צמודי גדר בלבד כפי שהיה קיים במתווה במלחמת לבנון השניה ב-2006 ולהתאימו למלחמה הנוכחית. זה פשוט מחדל של המדינה שמסכנת את חיי הלולנים על חשבון חוסר מענה לפיצויים עבורם".

אילוסטרציה. צילום: pexels

Back to top button