חדשות חוץמבזקים

ארגנטינה: שלושה אזרחים ממוצא סורי ולבנוני נעצרו בחשד שתכננו פיגוע טרור

משרד הביטחון בארגנטינה מדווח הבוקר (רביעי) כי הצליח להגיע בשעות האחרונות אל חוליית טרור שתכננה על פי החשד לבצע פיגוע במדינה. במסגרת החקירה השתתפו המשטרה הפדרלית והיחידה לחקירות נגד טרור של ארגנטינה ועצרו שלושה גברים שנשאו דרכונים מוונצואלה וקולומביה, אך בבדיקה עלה כי השלושה הם ממוצא סורי ולבנוני, אשר הגיעו בטיסות שונות על מנת להיפגש בעיר בואנוס איירס על מנת להוציא אל הפועל את תוכניתם.

במסגרת החקירה השתתפו גם מנהלת המודיעין הפלילי הלאומי (DINIC) ומשטרת הביטחון של שדות התעופה (PSA) בארגנטינה שתפסו משלוח חשוד במשקל 35 ק"ג שמקורו ברפובליקה של תימן, אשר התקבלה באחת הכתובות שבהן שהו החשודים. אחד נעצר באזור מרכז העיר בואנוס איירס, והשניים האחרים בעיירה אוולנדה. לא נמסרו פרטים נוספים אודות החבילה החשודה הקשורה אליהם.

רשויות החוק במדינה ציינו כי תפסו גם את הטלפונים הסלולריים של החשודים ומתבצע כעת ניתוח של התוכן על מנת לדעת את ההתקשרויות הקודמות ביניהם ואת הכוונות האמיתיות שלהם להגעה למדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לציין כי כוחות הביטחון במדינה הגבירו את הכוננות, שכן בימים אלה מתקיימת בעיר בואנוס איירס האירוע ה-15 של משחקי המכבי פאן של אמרקיה, בו משתתפים יותר מ-4,000 ספורטאים מהקהילה היהודית, המייצגים 22 מדינות, ביניהן ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, בריטניה וישראל.

נזכיר שבחודש אוקטובר האחרון נעצר במדינה מסעוד יוסף סימו פאידי בן ה-24, אזרח עיראקי שנתפס בסביבת השגרירות הישראלית כשהוא מתצפת על האזור ומשוחח בטלפון הנייד. כשניגש אליו איש ביטחון הוא הציג לו דרכון המזויף, מה שהוביל למעצרו ופתיחה בחקירה פלילית נגדו. במהלך מעצרו הוא טען בפני המשטרה שהוא נרדף פוליטית ומבקש לקבל מעמד של פליט עם שאר בני משפחתו וכי הוא נמצא באזור בחיפוש אחר מקום מגורים חלופי.

חשודים שנעצרו בארגנטינה
צילום: המשטרה הפדרלית (PFA)
חשודים שנעצרו בארגנטינה
צילום: המשטרה הפדרלית (PFA)
מעצר חשודים בארגנטינה
אחד משלושת הזרים שנעצרו. צילום המשטרה הפדרלית

Back to top button