חדשות הארץמבזקים

סערה בעקבות הצעת חה"כ סוכות לשנות את שם כיכר פלסטין לכיכר הגבורה

בכינוס של שדולת הניצחון אמר היום (שלישי) חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי סוכות: "לכבוש, לספח, להחריב שם את כל הבתים, לבנות שכונות גדולות ורחבות, יישובים גדולים שייקראו ע"ש גיבורי האומה שלחמו שם, לחלק מגרשים לחיילים שלחמו, לפצועים שלחמו – שכיכר פלסטין תהפוך לכיכר הגבורה הישראלית". דבריו של סוכות עוררו סערה רבתי וגררו תגובות רבות.

פעילי שמאל תקפו את חה"כ סוכות על דבריו, אילן שילוח ממובילי המחאה כתב ברשתות החברתיות: "אני לא עוקב אחרי ח״כ צבי סוכות, האלוגריתם של טוויטר זיהה שזהו פוסט קיצוני מאוד, ולכן מקדמים אותו למיליונים".

חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר תקפה אותו: "צבי סוכות, סמוטריץ׳ ובן גביר כבר קבעו איך יראה היום שאחרי. ״לכבוש, להחריב ולבנות התיישבות״ זה החזון הגדול של הפירומנים בימין המשיחי שהפעם היחידה שלבשו מדי צבא היתה בפורים. לא מבינים ביטחון, לא מבינים יחסים בינלאומיים, לא מחוברים למציאות. צבי יבנה לנו סוכות ברצועה ומשם תבוא ההרתעה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון הגיבה אף היא בפוסט משלה: "מה שמטריף כאן הוא שהאמירות המחרידות האלה הן בשבילם לא יותר מקמפיין בחירות, לסחוט נקודות מול בן-גביר. ולא רק דמם של פלסטינים זול בעיני המטורפים האלה, גם דמם של ישראלים. הם יודעים שהם מצוטטים כבר בקריאה לבית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, אבל מה זה כמה סנקציות בינלאומיות שישתקו אותנו מול הסיכוי לגרד מנדט בסקר הבא".

מנגד כתב צבאי בכיר הגיב: "אפשר להתווכח עם הרעיון הזה שעולה בקואליציה או לזלזל בו, אבל לפחות מדובר ביוזמה שעולה על מה לעשות עם עזה ביום שאחרי, שכבר פה בלא מועט מובנים, צה"ל משווע להחלטה כלשהי מהדרג המדיני, לאן יוביל המעשה הצבאי כדי להיערך לקראתה – רק לא שוב דחיינות פחדנית ומריחה. דברי סוכות מחלחלים לשטח – יותר מלוחם וקצין אחד אמרו לי בכיכר פלסטין: "מעתה זו כיכר ישראל ולא כיכר פלסטין".

חה"כ - צבי - סוכות
צילום: מיכאל כץ

Back to top button