בידורמבזקים

איש הרדיו וראש מחלקת התרבות בגלי צה"ל מולי שפירא הלך לעולמו בגיל 81

איש הרדיו וראש מחלקת התרבות בגלי צה"ל מולי שפירא הלך אמש (רביעי) לעולמו בגיל 81 בבית החולים איכילוב בתל אביב. שפירא שהצטרף לצוות תחנת הרדיו גלי צה"ל בסוף שנות השישים, עבר בתחנה כארבעה עשורים ומילא שלל תפקידים.

הוא ערך תוכניות רבות בתחנה, ביניהן את "ציפורי לילה" ו"בילוי היום", ובמשך שנים רבות הוא הגיש את תוכנית התרבות בתחנה הצבאית שנקראה "בילוי נעים" ושודרה בימי שישי. מתפקידו כראש מחלקת התרבות בתחנה הוא פרש בשנת 2009 אך המשיך להגיש את התוכנית "בילוי נעים" עד סוף 2016. בשנת 2009 הוא קיבל פרס אמ"י (איגוד אמני ישראל) למפעל חיים על תרומתו לתרבות בישראל וזכה גם בפרס סוקולוב למפעל חיים, שנתיים קודם לכן הוענק לו פרס מפעל חיים מטעם האקדמיה הישראלית לתיאטרון, זאת על אף שאינו היה איש תיאטרון פעיל.

הוא הותיר אחריו את אשתו כרמלה, בנו דן שפירא שחקן התיאטרון ואחיו עמוס שפירא – פרופסור למשפטים ודיקן לשעבר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. הלווייתו תתקיים בשעה 15:00, בבית העלמין קריית שאול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבריו ועמיתיו ספדו לו:

מ״מ מפקד גלי צה"ל, דני זקן: "מולי שפירא היה מעמודי התווך של גלי צה״ל ומי שעיצב דורות של עיתונאים ואנשי תרבות. את כולם חינך על ערכיו שלו, מקצועיות בלתי מתפשרת, חתירה מתמדת אל מה שמאחורי הקלעים ושאינו גלוי לעין. מולי הביא למאזיני גלי צה"ל את התרבות הישראלית כפי שראה אותה בעיניו שלו".

יורם רותם, עורך המוזיקה הראשי בגלי צה״ל וחברו הקרוב של מולי: "מולי היה איש תרבות, בידור ועיתונאי שחי והכיר את התחומים האלה מקרוב. הוא ידע להגיע לקהל גדול מבלי לוותר על עקרונותיו המקצועיים ותרם רבות לגלי צה"ל בתכניות, במופעים ובדפוסי השידור שעיצב לאורך השנים. מולי חינך ולימד דורות של עיתונאים בגלי צה"ל, (וביניהם גם אותי) את רזי המקצוע. למדתי ממנו המון".

טלי ליפקין-שחק, ראש מחלקת תכניות: "מולי שפירא היה מאבני היסוד במחלקת תכניות, והחותם שהטביע נשמר, ועודנו מדריך את המחלקה בייעודה לעיצוב תרבות ישראלית ולהפצתה לחיילים ולכלל מאזיני גלי צה"ל".

ענבל גזית, עורכת תחום התרבות בגלי צה"ל: "מולי לימד אותי שאין דבר כזה תרבות גבוהה או נמוכה. המדד היחיד הוא שיהיה מעניין. ועוד יותר, שיהיה סיפור טוב. הוא אהב את המקצוע באמת ובתמים, והיה מורה הדרך הראשון שלי בתחום התקשורת והתרבות. שלי ושל כל המאזינים והמאזינות שלא יכלו שלא להידבק בהתלהבות האמיתית שלו".

אפי בן אברהם: "מולי שפירא היה עבורי יעבור רבים ענק של תרבות. עתונאי ואיש רדיו שידע לרתק למכשיר הרדיו את המוכר בשוק ואת המרצה באוניברסיטה. שידע לצטט ב בעל פה את צכוב ואת זוהר ארגוב. גלי צהל נפרדת היום מבכיר שדריה. ואני מבאיש שלימד אותי את מלאכת הרדיו".

גיא פינס: "מולי שפירא היה עבורי מורה דרך לתקשורת ובידור, במחויבותו חסרת הפשרות לגלצ הקדים את זמנו והצליח במשך שנים לחבר את הקצוות הכי רחוקים ולהגיע לכל גווני הקשת של התרבות הישראלית . תנחומי למאזיניו הרבים, ולכרמלה אשתו ודן בנו".

נחמן שי, מפקד גל״צ לשעבר: "מולי שפירא היה לוחם נחוש ועקשן למען התרבות בישראל. הוא הטביע חותם עמוק על התרבות הישראלית ומצא דרכים אין סוף כדי לקרב אותה לציבור הרחב ולחבב אותה. באמצעות תכניותיו השונות בגלי צה״ל, החל מתכניתו השבועית, דרך הפקות מיוחדות ושידורים חיים מולי השכיל לפלס דרכים חדשות בעבודת הרדיו ועשה זאת בקסם, באהבה גדולה ובמקצועיות שאין דומה לו. התרבות הישראלית איבדה אחד מאוהביה ואנחנו איבדנו חבר ואיש נפלא".

יואב גינאי: "מולי, עמית וחבר יקר היה פורץ דרך בתחום סיקור התרבות בתקשורת הישראלית. הוא ידע להטמיע בחכמה את אישיותו המיוחדת ואהבתו הגדולה לאמנות, תיאטרון קולנוע ומוסיקה אל תוך הראיונות שערך ובכך העשיר את התוכן המשודר".

אבי בניהו, מפקד גלצ לשעבר: "מולי שפירא שהלך הלילה לעולמו היה קצין התרבות של גלי צה״ל ושל ישראל לאורך עשרות בשנים. הוא היה ללבנה מרכזית בבניית המותג של גלי צה״ל והפך את התחנה לביתם של אמני ישראל בתיאטרון , בקולנוע, בשירה ובתרבות. תכניתו ״בילוי נעים״ היתה במשך שנים למדורת השבט של שוחרי התרבות והבדור בצה״ל ובחברה הישראלית. למדתי ממנו רבות, אהבתיו והערכתי אותו ואת מפעל חייו. תנחומיי לרעייתו כרמלה ולבנו דן. יהי זכרו ברוך".

אתי אנטה: "מולי היה איש תרבות אמיתי. את כל תחילת הדרך שלי בעולם התרבות הישראלי, אני חייבת לו, הוא היה הראשון שנתן לי להפיק את המופעים הגדולים של התחנה בראשית שנות ה-80. כשהחלפתי אותו כמנהלת מחלקת התרבות בגלי צה"ל, הרגשתי שאני ממשיכה את דרכו, בעיקר במחשבה על המקום שהתחנה צריכה לתת לתוכניות תרבות ובידור".

יגאל רביד, שדרן ועיתונאי: "מאד אהבתי את מולי, ברמה האישית היה כיף להצטרף מדי פעם לפרלמנט שלו בסטקיית כתר המזרח באבן גבירול. למולי תרומה חשובה לתרבות ולזמר בארץ. הקדשנו לו שעה בתכנית ״כך היה״ בערוץ הראשון. הפרוייקטים המוסיקלים שיזם והוביל צולמו ושודרו אצלנו ועליהם היתה גאוותו. נתגעגע לידענות והדעתנות".

מולי שפירא
צילום: רדיו 102fm

Back to top button