חדשות הארץמבזקים

איילת לאש: "חבל שדובר צה"ל מאבד את מעט האמינות שעוד נשארה לו"

אושיית הרשת איילת לאש התייחסה הבוקר (חמישי) להודעת דובר צה"ל שמיהר להרגיע לאחר שנמצאה "מנהרה" בהר חברון והודיע כי "בצה"ל בדקו את הטענות בדבר חשד למנהרת טרור ועד כה לא עולה חשד למעורבות בטרור. ככל הנראה מדובר במנהרה המיועדת לספיגת מי גשמים".

לדבריה, "גורמים מומחים בנושא שמכירים את המרחב, ואת הבור עליו מיהר דובר צהל להכריז כ"בור ספיגת מי גשמים", סיפרו לי שההודעה של דובר צה"ל לא מדויקת בלשון המעטה: בסרטון לא רואים את כל מרחב הבור, אבל בתחתית בור הספיגה נמצאו הסתעפויות לחדרים שונים, כולל חלל נסתר אליו ניתן להגיע רק בזחילה ושנשללה האפשרות שמדובר באתר ארכיאולוגי או קשור לשוד עתיקות. בתחתיתו נמצא פיר נוסף בעומק של 7 מטרים (14 מטר עומק סך הכל שכולל מבוך של הסתעפויות)."

לאש הוסיפה: "יתכן כי הבור התחיל כבור ספיגה, אבל כלל החללים הנוספים הם בחציבה מהתקופה האחרונה ואין ביניהם לבין בור ספיגה שום קשר. מה זה יכול להיות? מנהרה שעתידה לשמש לטרור, מסתור למחבלים, מסתור לחטופים, מסתור לאמל"ח, כך או כך, השלילה המהירה של דו"צ בין המנהרה לבין טרור, מביכה בדיוק כמו ההצהרות של מערכת הביטחון ערב ה- 7 באוקטובר ש"חמאס מורתע". את השאננות היהירה הזאת הפסקנו לקנות. וחבל שדו"צ מאבד את מעט האמינות שעוד נשארה לו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button