חדשות הארץמבזקים

יוזמה מרגשת: בשומרון רצים לזכר הנופלים במלחמת חרבות ברזל

מאז פרוץ המלחמה נפלו 11 תושבים ותושבות של מועצה אזורית שומרון במלחמת חרבות ברזל בהם סמ"ר (במיל') אלישע יהונתן לובר הי"ד, מיצהר, רס"ן מוטי שמיר הי"ד מחוות יאיר, יואב מליק מרחלים, אביה גנוט הי"ד מצופים, סרן איתן פיש הי"ד מפדואל , רס"ל במיל' אלחנן אריאל קליין הי"ד מעינב, סמ"ר שלמה רשטניקוב מאבני חפץ, סמ"ר (במיל') עדי אודיה ברוך מקריית נטפים, סמל מתן אברג'יל מחרמש, רס"ן אור יוסף רן מגבעות איתמר, וסרן ידידיה אשר לב הי"ד מטל מנשה.

השבוע קיים הישוב יקיר בשומרון מירוץ לזכר הנופלים במלחמה מהמועצה איזורית שומרון ובקריאה להחזרת החטופים. המרוץ התקיים בין הישובים נופים ויקיר שבשומרון. במרוץ השתתפו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חברי כיתות הכוננות אשר חלקם רצו עם נשקיהם, תושבים ונוער היישוב.

המירוץ נערך ביוזמת גרעין נחשון של תנועת הנוער בני עקיבא בשיתוף עם המועצה האזורית שומרון. המטרה של המירוץ הייתה להנציח את זכרם של הנופלים לקרוא להשבת החטופים ולחזק את החוסן והאחדות בעם ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר בתחילת המירוץ: "היום, בזמן ההלוויה של יהונתן לובר הי"ד מיצהר ויוסף גיטרץ הי"ד מתל אביב, אחיו של זאב אפשטיין, הבעלים של הרי זהב, שבונה כאן לא מעט בשומרון. חשבתי על זה שחטפנו כזה אגרוף כדי להראות שאנחנו עם אחד. בזמן מלחמה מתגלים כוחות וכאן, ביקיר וחוות יאיר, נופים וכל האזור בכלל, בשומרון ובתוך כלל ישראל התגלו כוחות אדירים, שבעזרת ה' ימשיכו איתנו אחרי זה אחרי הניצחון. אנחנו מתחזקים ביחד".

אלחנן סבתי יו"ר היישוב יקיר הוסיף: "במסגרת שלל הפעילויות הקהילתיות שיוזם היישוב מתחילת המלחמה בשיתוף המועצה, ביקשו חברי גרעין נחשון של בנ״ע היישובי להנציח את זכר הלוחמים שנהרגו ולדרוש את שחרור החטופים מידי הנאצים הברברים במסגרת מרוץ שיתקיים ברחבי היישוב. במסגרת המרוץ ביקשו המשתתפים: לוחמי כיתת הכוננות, משפחות, נערים וילדים מכל רחבי גוש היישובים (יקיר נופים וחוות יאיר) להוכיח לרוצחים המתועבים שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

רצים - לזכר - הנופלים - שומרון
צילום: רועי חדי.

Back to top button