חדשות חוץמבזקים

בלינקן יגיע שוב לישראל: "ידגיש את הצורך בהורדת המתיחות בגדה המערבית"

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן יצא לביקור מדיני נוסף במזרח התיכון, רביעי במספר מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר. במהלך השבוע הקרוב הוא יבקר בישראל, בגדה המערבית, בטורקיה, יוון, מצרים, ירדן, קטאר, איחוד האמירויות הערביות וערב הסעודית ויקיים סבב פגישות עם עמיתים זרים.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית מתיו מילר אמר בתדרוך עיתונאים כי המזכיר בלינקן יתמקד במהלך ביקורו במזרח התיכון במספר נושאים קריטיים.

ראשית, הוא ידון בצעדים מיידיים להגברת הסיוע ההומניטרי באופן משמעותי לעזה. ארצות הברית מילאה תפקיד קריטי בפתיחת הסיוע ההומניטרי לעם הפלסטיני, אך התנאים עדיין נותרו קשים ביותר. המזכיר ידגיש את ההכרח של הרחבת ושימור הגישה הבטוחה עבור ארגונים הומניטריים לספק מזון, מים, תרופות, כמו גם עבור כניסת סחורות מסחריות לכל האזורים ברצועת עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שנית, הוא ידון עם ממשלת ישראל במערכה הצבאית המתמשכת שלה נגד חמאס כדי להבטיח שה-7 באוקטובר לא יחזור על עצמו, כולל תוכניות המעבר לשלב הבא של הלחימה, ואילו צעדים ישראל יכולה לנקוט כדי להגן טוב יותר על אזרחים, וכן כיצד לאפשר לפלסטינים לחזור לבתיהם ולשכונותיהם תוך כדי הלחימה. הוא גם ידגיש בפני ממשלת ישראל את הצורך לעשות יותר על מנת להוריד את המתיחות בגדה המערבית.

בנימין נתניהו - אנתוני בלינקן
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שלישית, הוא ידון במאמצים המתמשכים להחזיר הביתה את החטופים הנותרים, כולל האזרחים האמריקאים. בתדרוך ציין הדובר כי למזכיר אין עדיפות גבוהה יותר מביטחונם של האזרחים האמריקאים, והוא לא ינוח כל עוד החטופים האמריקאים יחד עם הישראלים ואזרחים ממדינות רבות אחרות ימשיכו להיות מחוזקים בשבי בעזה.

רביעית, הוא יתמקד במניעת התרחבות הסכסוך, כפי שעשה בעקביות מאז ה-7 באוקטובר. הוא ידון בצעדים ספציפיים שהצדדים יכולים לנקוט, כולל איך הם יכולים להשתמש בהשפעתם על אחרים באזור, כדי למנוע הסלמה. אין זה אינטרס של אף אחד – לא של ישראל, לא של האזור ולא של העולם – שהסכסוך הזה יתפשט מעבר לעזה. כחלק מאותם דיונים, הוא יעלה את הצורך לנקוט בצעדים להרתעת התקפות החות'ים על הספינות המסחרית בים האדום.

לבסוף, הוא ידגיש את האחריות של כל הצדדים לעזור להתוות דרך קדימה לעזה שתשיג ביטחון מתמשך הן לישראלים והן לפלסטינים – כמו גם אזור שליו ומשולב יותר – בהתבסס על העקרונות שהוא קבע בטוקיו ב-8 בנובמבר וכולל מנגנון מתמשך לשיקום וממשל בהנהגת פלסטינית של הגדה המערבית המאוחדת ועזה.

המזכיר גם מצפה לדון עם עמיתיו הטורקים בתחומי שיתוף הפעולה הבילטרליים והאזוריים הרבים, כולל הצעדים האחרונים להשלמת האישור של טורקיה על הצטרפותה של שוודיה לנאט"ו, ולשיחות עם ממשלת יוון על תמיכתם באוקראינה ושמירה על הביטחון הימי.

הדובר מילר הבהיר כי "ארצות הברית אינה מצפה שכל השיחות שיקיים בלינקן עם עמיתיו יהיו קלות" וציין כי "ברור שיש בעיות קשות העומדות בפני האזור ובחירות קשות לפנינו. אבל המזכיר מאמין שזו אחריותה של ארצות הברית להוביל את המאמצים הדיפלומטיים כדי להתמודד עם האתגרים הללו בראש ובראשונה והוא כאמור מוכן לעשות זאת בימים הבאים."

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן
ארכיון. צילום: משרד החוץ האמריקני

Back to top button