חדשות חוץמבזקים

הסלמה חמורה בחצי האי הקוריאני: צבא דרום קוריאה מפנה את תושביו

צבא צפון קוריאה ביצע הבוקר (שישי) ירי של כ-200 פגזי ארטילריה לעבר החוף המערבי של דרום קוריאה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ". בעקבות זאת הורה הצבא הדרום קוריאני לתושבי שני האיים בים הצהוב להתפנות מהאזור.

יש לציין כי מדובר באחת ההסלמות הצבאיות החמורות ביותר בין שתי הקוריאות, שכן לא בוצע ירי מטח פגזים כזה מאז שנת 2010. הירי בא על רקע אזהרות חוזרות ונשנות של משטרו של קים ג'ונג און על כך שהוא מוכן למלחמה נגד דרום קוריאה ובעלת בריתה – ארה"ב.

"הצבא הצפון קוריאני ביצע ירי של יותר מ-200 פגזים שנמשך מסביבות השעה 09:00 עד 11:00 (שעון מקומי) באזורי ג'אנגסאן-גוט בחלק הצפוני של האי באנגניונג ובאזורים הצפוניים של האי יונגפיונג", אמר גורם במשרד הביטחון הדרום קוריאני בתדרוך לעיתונאים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהודעה שפרסם מוקדם יותר משרד הביטחון הדרום קוריאני נמסר כי "זהו מעשה פרובוקטיבי המאיים על השלום בחצי האי הקוריאני. אנו מזהירים בחומרה שצפון קוריאה נושאת באחריות המלאה למשבר ההסלמה הזה וקוראים לה להפסיק לאלתר את הפעולות הללו. הצבא שלנו עוקב מקרוב אחר המצב בתיאום הדוק עם ארה"ב, וינקוט צעדים מתאימים בתגובה לפרובוקציות של צפון קוריאה".

חצי האי הקוריאני
צילום: סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ"
ירי ארטילריה צפון קוריאה
צילום: סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ"

Back to top button