לבנוןמבזקים

נסראללה: "לא נוכל להבליג על חיסול אל-עארורי, בהחלט תהיה תגובה"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום (שישי) נאום לציון שבוע למותו של חבר הפרלמנט לשעבר ועוזרו מוחמד חסן יארי והתייחס בין היתר למתיחות מול ישראל ולחיסול שאירע השבוע ברובע הדאחייה בבירות של סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס, סאלח אל-עארורי.

"במשך תקופה של יותר מ-90 יום לאורך כ-100 קילומטרים, כל אתרי הגבול של האויב ומספר רב של ערים ומושבות עורפיות היו מטרות בתגובה להתקפות על אזרחים", אמר נסראללה והוסיף, "לא נותר אתר אחד בגבול שלא תקפנו מספר פעמים כולל פגיעה בציוד הטכנולוגי והמודיעיני". הוא ציין כי הפגיעות כתוצאה מההתקפות שביצע חיזבאללה נאמדות במאות מיליוני דולרים. "חיילי האויב נמלטו והותירו את היישובים והאתרים ריקים מחשש להתקפות של פלגי ההתנגדות".

נסראללה הוסיף כי ישראל אימצה מדיניות של הסתרה בנוגע לנזקים החומריים ומספר ההרוגים והפצועים : "אנו משיגים מידע טוב ומדויק, תמונות וסרטונים לגבי עמדות וריכוז האויב, שכן הושמדו מספר רב של טנקים וכלי רכב צבאיים של האויב וכיום השוטרים והחיילים מסתתרים מפנינו. האויב נהג בסודיות תקשורתית קפדנית לגבי ההרוגים והפצועים שלו בחזית הצפונית, אך מומחים ביישות הציונית אומרים כי מניין ההרוגים האמיתי הוא פי שלוש ממה שהכריז צבא הכיבוש. על פי נתוני משרד הבריאות הישראלי ישנם עד כה למעלה מ-2,000 נפגעים בחזית הצפונית". בהקשר זה הוא פנה לשואלים לגבי כדאיות העימות מול חיזבאללה ואמר: "אם הייתם יודעים את גודל האבדות האנושיות של האויב וכלי הרכב שלו, לא הייתם מרשים לעצמכם לדבר על כדאיות הלחימה בחזית הצפונית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לגבי הפגיעה בבתי אזרחים בצד הישראלי אמר נסראללה כי מדובר בתגובה לפגיעה של אזרחים בצד הלבנוני על ידי צה"ל. "תקפנו מטרות צבאיות, קצינים וחיילים, ואם פגענו בבתים, זה היה בתגובה לפגיעה באזרחים שלנו. מה שקורה בגבול הדרומי תואר על ידי אחד השרים בממשלת הכיבוש כ"השפלה לישראל". העקירה מהווה לחץ מדינית וביטחוני על ממשלת האויב".

הוא ציין כי המטרה של פלגי ההתנגדות היא מצד אחד להוריד את הלחץ של התוקפנות בעזה והצד השני להגביר לחץ על ישראל להפסיק את התוקפנות. "מטרת החזית בלבנון, סוריה, עיראק ותימן היא ללחוץ על ממשלת האויב, להתיש אותה ולגרום לה כאב על מנת לעצור את התוקפנות נגד עזה, והמטרה השנייה של חזית דרום לבנון היא להקל על הלחץ של מצב השטח בעזה".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

על הטענות הנשמעות בתוך לבנון אמר נסראללה: "כמה פוליטיקאים בלבנון הם או בורים, מתעלמים או לא קראו היסטוריה מאז 1948. הוא הזכיר שמאז 1948, "ישראל" היא זו שתוקפת את דרום לבנון, תוקפת את העם ואת צבא לבנון ומבצעת מעשי טבח. תושבי הדרום תמיד היו עקורים, והיום הכובש הישראלי הוא זה שבורח".

נסראללה הוסיף: "אני אומר למתנחלים שצורחים כל יום מפוחדים, שדורשים מהממשלה שלהם שתהיה איתנה צבאית מול לבנון כי זו בחירה שגויה להם ולממשלה שלהם. הראשונים שישלמו את המחיר זה אתם וכל ההתנחלויות בצפון. לכן עליהם לדרוש מישראל להפסיק את מלחמתה בעזה".

נסראללה הדגיש: "אנו עומדים כעת בפני הזדמנות היסטורית לשחרר לחלוטין כל סנטימטר בארצנו ולהקים משוואה שמונעת מהאויב לחדור לריבונות ארצנו, והזדמנות זו נפתחה על ידי החזית הלבנונית פעם נוספת".

לגבי ההתנקשות בסאלח אל-עארורי אמר נסראללה כי תגיע תגובה והבהיר שחיזבאללה לא תוכל להבליג על האירוע הזה. "התגובה בהחלט תגיע. ההתנקשות בחייו של השייח' סאלח אל-ערורי לא תוכל לעבור מבלי שתהיה תגובה או ענישה וההחלטה תהיה בשטח. אנחנו לא יכולים לשתוק על פגיעה ברמת תוקפנות כזו. זה מסוכן ויחשוף את לבנון לפגיעות נוספות".

בנוגע לפעילות הצבאית של ההתנגדות העיראקית, הסביר נסראללה כי הסיבה האמיתית היא לתמוך בעזה "הממשל האמריקני מודאג מכך שכן הוא מתמודד עם מצוקה באוקראינה וארה"ב אינה רוצה להרחיב את המלחמה באזור. הברכה הגדולה של ההתנגדות האסלאמית בעיראק בפתיחת החזית שלה בתמיכה בעזה שהיא עומדת בפני הזדמנות אמיתית להיפטר מהכובש האמריקני. יש היום הזדמנות היסטורית לממשלת עיראק, בית הנבחרים והעם העיראקי להיפטר מהכובשים והרוצחים ששפכו את דמם של העיראקים, האיראנים ועמי האזור".

מזכ"ל חיזבאללה התייחס למתקפה שאירעה לפני יומיים בבית הקברות של העיר כרמאן שבדרום-מזרח איראן, בה נהרגו כ-100 בני אדם במהלך טקס זיכרון שנערך לקאסם סולימאני שחוסל על ידי ארה"ב בינואר 2020 ואמר: "האמריקנים מפעילים את דאעש באיראן ואז הם אומרים שאין להם קשר למתקפה בכרמאן. התמיכה שלכם היא שגרמה לכך. מי מפעיל את דאעש היום בסוריה? הכוחות אמריקאים נותנים חסות לדאעש בסוריה, מספקים לו תמיכה ומרחיקים את חבריו מבתי הכלא."

לדבריו, "אל-קאעידה לעג על כל מה שציר ההתנגדות עשה לתמיכה בעזה כדי לכסות על כישלונם, ומי שמזלזל בפעולות ציר ההתנגדות כיום הם אלו שלא סיפקו דבר מאז תחילת התוקפנות על עזה. ג'יהאד מביא תהילה, והימנעות ממנו מביאה להשפלה. מי שיזניח את הג'יהאד, אלוהים ילביש אותו בבגד ההשפלה".

נסראללה התייחס בנאומו גם להתנגדות החות'ים בתימן ואמר: "אחת הברכות הלאומיות היא שממשלת צנעא אינה עוד סיעה פנימית, אלא הפכה לחלק מהמשוואה הבינלאומית. המסר שלה לארה"ב שהיא לא עומד רק מול תנועת אנסאר אללה, אלא מול עשרות מיליוני העם התימני".

הוא פנה לתושבי הכפרים בדרום לבנון ואמר: "אלו שעומדים איתן בכפרי החזית ולסביבה שמשלמת את המחיר הישיר עם בתיה ופרנסתה. הם סבלניים ומחושבים, בעלי תובנה ויודעים היטב מה המשמעות של הקרב הזה. אם האויב היה מביס את ההתנגדות בעזה ועוקר את אנשיה, המטרה הבאה שלו לאחר מכן תהיה דרום לבנון".

לאחר סיום הנאום ארגון הטרור חיזבאללה ביצע ירי לעבר קריית שמונה ויישובי קו העימות. זוהו שלושה שיגורים, שניים מהם נפלו בשטח פתוח והשלישי יורט על ידי כיפת ברזל.

דובר עיריית קריית שמונה

Back to top button