חדשות חוץמבזקים

דיווח בטורקיה: 34 מרגלי מוסד נתפסו במדינה – נחשפו פרטים חדשים

בעיתון "סבאח", המקורב לממשלת טורקיה, דווח על מעצרם של 34 בני אדם החשודים בריגול למען המוסד במדינה וביצעו לכאורה פעולות נגד הפלסטינים בטורקיה. בדיווח נטען כי המוסד ניסה להסוות את פעילותו במדינה באמצעות גיוס פליטים ממדינות זרות.

לפי העיתון, בחודש שעבר הזהירה ממשלת טורקיה את ישראל מפני ההשלכות החמורות של פעולות חיסול בשטחה.

בהתבסס על כך, ארגון הביטחון הטורקי ביצע בשלוש השנים האחרונות פעולות רבות על מנת לסכל פעילות כזו מצד המוסד הישראלי כאשר האחרונה שבהן בוצעה בשמונה מחוזות בשיתוף משטרת איסטנבול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לטענת העיתון "סבאח", אותם שכירי חרב של המוסד נפגשו עם גורמים מארגון הריגול הישראלי מחוץ לטורקיה, לאחר שהוא יצר איתם קשר ראשוני באמצעות מודעות דרושים מעורפלות שפרסם ברשתות החברתיות או בחדרי צ'אט מקוונים. לאחר שגויסו אותם אנשים, היו אנשי המוסד לכאורה פונים אליהם באמצעות אפליקציות טלגרם ו-ואטסאפ ומסבירים להם את המשימות שהוטלו עליהם.

עוד הוסיפו בעיתון כי המגויסים קיבלו מהמוסד כסף רב על מנת "לקנות" את אמונם ולהעניק להם תחושת שלווה נפשית. בדיווח נטען כי הסכומים ששולמו מומנו גם באמצעות הימורים בלתי חוקיים והם התבצעו באופן ישיר או על ידי שליחים שגויסו אף הם באמצעות מודעות דרושים ברשתות החברתיות.

כמו כן צוין בדיווח שכדי למנוע גילוי על ידי המודיעין הטורקי ולהבטיח את ביטחון סוכניו, שירותי המודיעין הישראלים, מלבד "העסקת עובדים לטווח קצר", גייסו גם אנשים נוספים ונפגשו איתם בחו"ל. הם תדרכו אותם לפני המשימות וסיפקו להם הכשרה מתאימה. סוכני מודיעין ישראלים פיתו מתגייסים מיומנים על ידי שליחתם לחופשות יוקרה ולינה בבתי מלון יוקרתיים בחו"ל, והעביר אותם בדיקות פוליגרף.

 בטורקיה
חמאס בטורקיה

על פי דו"ח שירותי הביטחון בטורקיה, האנשים שהביעו עניין התבקשו לצאת למשימות קצרות טווח כדי לבצע פעולות מסוימות כגון איסוף מידע, מחקר, צילום מטרות ספציפיות, מעקב והצבת מכשירי מיקום (GPS) בכלי רכב ממוקדים, הצפנה ושליחת מידע, תקיפה, שוד, הצתה פלילית, הפחדה וסחיטה. דו"ח זה חשף גם איסוף כתובות וצילום תמונות של משפחות פלסטיניות המתנגדות למשטר בישראל.

העיתון "סבאח" הטורקי הוסיף כי "השכירים קיבלו 100,000 דולר עבור כל תמונה של משפחות פלסטיניות או מכוניותיהם, אם כי הרבה יותר כסף ניתן לאנשים שיכלו לגלות את כתובות המגורים וכתובות ה-IP של האינטרנט בבתים שבהם מתגוררים הפלסטינים או כאלה שהיו יכולים לגלות את סיסמת רשתות האינטרנט שלהם או לפרוץ למצלמות האבטחה של אזור היעד." לפי מקורות המקורבים לארגון הביטחון הלאומי והמודיעין של טורקיה, המוסד נעזר גם במטבעות דיגיטליים ותשלומים אלקטרוניים כדי להימנע ממעקב אחר העברות כספיות.

עוד נכתב כי "המוסד תכנן להעסיק מבקשי מקלט בפעולות אלה, ובוצעו כל ההכנות הנדרשות על מנת להסוות את פעילותם, לרבות גישה לבתי מגורים מאובטחים והקמת חברת אמבולנסים מזויפת ששימשה אותם למבצעים החשאיים."

הפרטים נחשפו היום כאמור לאחר שטורקיה הודיעה מוקדם יותר השבוע (ביום שלישי) על מעצרם של 34 אנשים החשודים בשיתוף פעולה עם שירותי הביון הישראליים כדי לפקח על פעילותם של פלסטינים החיים בטורקיה ולנסות "לתקוף או לחטוף אותם".

ארגון המודיעין והביטחון הלאומי בטורקיה, משרד התובע של איסטנבול ומחלקת המודיעין הלאומית של המשטרה הטורקית ניהלו כאמור את המבצע המשותף הזה באיסטנבול וב-7 מחוזות נוספים. לפי הדיווח שפרסמו מקורות מודיעין, היו עצורים גם מטורקיה אבל רוב העצורים היו בעלי אזרחות זרה מעיראק, סוריה, לבנון ועזה. כאלה בעיקר עם חזות אסלאמית שרכשו נכסים בטורקיה והצליחו להשתקע במדינה.

אנשים אלה שנעצרו היו בין 46 החשודים שזוהו על ידי השלטונות הטורקיים, וחלקם עזבו את המדינה הרבה לפני פעולות המשטרה הלאומית ושירותי הביון הטורקיים.

כוחות הביטחון הטורקים ממשיכים בחקירתם של 34 חשודים שנעצרו באשמת ריגול עבור שירות הביון של ישראל (המוסד) נגד אזרחים זרים המתגוררים בטורקיה. מאז 2021, ארגון הביון הטורקי ביצע ארבעה מבצעים נגד אנשים שהואשמו בריגול למען המוסד.

בשנים 2021 ו-2022 עצרו כוחות הביטחון הטורקים 97 אנשים הקשורים לכאורה למוסד, 58 מהם זרים ו-39 אזרחים טורקים.

לפי העיתון "סבאח", באפריל אשתקד זוהתה ונתפסה בטורקיה קבוצה של 16 אנשים הקשורים למוסד.

Back to top button