חדשות חוץמבזקים

ההתחממות בחצי האי הקוריאני: צפון קוריאה ירתה לעבר הדרום עשרות פגזים

ההתחממות בחצי האי הקוריאני נמשכת זה היום השני ברציפות. צבא צפון קוריאה ירה היום (שבת) יותר מ-60 פגזי ארטילריה לעבר האיים יאונ-פיונג (Yeonpyeong) ו- בינג'נ-יונג (Baengnyeong) הממוקמים דרומית לגבול הימי בין שני הצדדים. כך דיווח צבא סיאול, לאחר ששני הצדדים ערכו תרגילי אש חיה באותו אזור ליד הגבול הימי.

ראשי המטה המשולבים של דרום קוריאה (JCS) מסר בהצהרתו לתקשורת כי "כוחות צפון קוריאה ניהלו אש ארטילרית עם יותר מ-60 פגזים, מצפון-מערב לאי יאונפיונג בשבת אחר הצהריים".

כזכור, אתמול ירתה צפון קוריאה יותר מ-200 פגזי ארטילריה לעבר שני האיים ובתגובה דרום קוריאה שיגרה בחזרה כ-400 פגזים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תושבי שני האיים נקראו להתפנות למקלטים ותנועת כלי שיט הושעו בעקבות אחת ההסלמות הצבאיות החמורות ביותר בחצי האי מאז שקוריאה הצפונית ירתה פגזים לעבר אחד האיים בשנת 2010.

צבא סיאול אמר ביום שבת כי "הירי הארטילרי החוזר ונשנה על ידי צפון קוריאה בתוך אזור החיץ האסור לפעילויות עוינות, מהווה איום על השלום בחצי האי הקוריאני ומחריף את המתיחות".

"צפון קוריאה, בעקבות טענתה לביטול מוחלט של "ההסכם הצבאי של 19 בספטמבר", ממשיכה לאיים על אזרחינו בירי ארטילרי מתמשך בתוך אזור החיץ שנאסר לפעילויות עוינות", אמר ה-JCS בהתייחסו לעסקה שנחתמה בין הצדדים בשנת 2018. "בתגובה, הצבא שלנו ינקוט באמצעים מתאימים", נכתב.

Back to top button