חדשות הארץמבזקים

עדויות החטופים – ״הגענו לעזה, את חיה את המוות״

בעצרת בכיכר החטופים שהתקיימה הערב (שבת) הוקרנו עדויותיהם הקשות של אגם גולדשטיין אלמוג, בת ה-17 ששוחררה לאחר 51 יום מהשבי ואופיר אנגל בן ה-18 ששוחרר מהשבי לאחר 54 ימים.

״אבא שלי עמד בכניסה לממ״ד עם הקרש של המיטה של אחותי, הם נכנסנו וירו בו ישר. הוא צעק "לא לא לא" ואנחנו ישבנו מחובקים בפינה של החדר.״ החלה לספר אגם בעדותה.

״הובילו אותנו החוצה, עברנו מעל אבא שלי, ראינו אותו שוכב עם הידים למעלה. אפילו לא ירדנו לנשק אותו או להיפרד. הכל היה מעורפל ובצעקות שלהם ואז אחותי התעלפה ונורתה גם״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״הגענו לעזה, את חיה את המוות. את לא יודעת מתי זה יתפוס אותך ואיך זה יראה, אם זה יקרה בעינויים או שפשוט ירו בך או מההפצצות של חיל האוויר בכלל. את כל הזמן חושבת איך המוות הולך להיראות״.

אגם המשיכה את עדותה המזעזעת ואמרה: ״באחד הימים עברנו מבית למנהרה, פתאום נפתחת דלת ומחכות שש בנות ופתאום הבנו שיש בנות שהיו לבד. הרבה בנות חוו פגיעות מיניות קשות, הן פצועות פציעות מאוד מאוד קשות ומורכבות שלא מטופלות. הן חובשות את עצמן או שאנחנו עזרנו להם לחבוש.

כשאנחנו היינו איתן זה כבר היה תקופה שהן חובשות רק כל חמישה ימים כי כבר אין תחבושות. אני מניחה שזה עכשיו פעם ביותר ימים כי החומרים נגמרו והאספקה הולכת ופוחתת וזה גם הפגיעה הפיזית וגם הפגיעה הנפשית.

אני לא יכולה לדמיין בכלל מה המצב שלהן, באיזה תקווה הן נאחזות״.

לסיום אמרה אגם: ״אני מבקשת מכם לעשות הכל כדי להוציא אותן. ממש לפעול ולזוז ולהזיז. זו זכות בסיסית שמגיעה לכולם – לחזור הביתה, למשפחות, לבנות חיים״.

אופיר אנגל, ששוחרר לאחר 54 יום מהשבי, סיפר: ״הייתי אצל חברה שלי יובל. בערך ב12:30 שמענו את הבום ששברו את הדלת של הבית, הקמה של הרובה נכנס. דבר ראשון ירו בכלב והוציאו את כולנו החוצה.

בפעם האחרונה שראיתי את יובל והמשפחה שלה היה כשהם עומדים על הכביש עם שני מחבלים אז חשבתי שהם חטופים או מתים.״

דבר ראשון כשהגעתי לישראל, שאלתי את אחת החיילות במיניבוס מה קרה ליובל ולמשפחה. היא אמרה לי שבסדר והתחלתי לבכות״.

״עדיין אבא של חברה שלי ואח שלו שם ועוד 131 חטופים. אני רוצה לבקש מכל מי שיכול ללחוץ על מקבלי ההחלטות שישלמו כל מחיר כדי להחזיר את כל החטופים הביתה. אנחנו רוצים שיחזרו חטופים ולא ארונות!״.

אגם גולדשטיין אלמוג - מטה המשפחות
אגם גולדשטיין אלמוג. צילום: מטה המשפחות

Back to top button