בריאותמבזקים

"קריסת מערך בריאות הנפש עלול להוביל לגל התאבדויות"

"מערך בריאות הנפש בישראל עלול לקרוס עוד לפני סיום מלחמת חרבות ברזל", כך מזהירה מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור בעכו ד"ר קרן גינת שהנה אל"מ במיל' ולשעבר ראש החטיבה לבריאות הנפש בצה"ל.

ד"ר גינת מתריעה בפרט מפני קריסתו הקרובה של המרכז הרפואי מזור בעכו זאת נוכח הזנחה תקציבית, חוסר בתקנים, תנאי אשפוז בתנאי צפיפות רבה והיעדר מיגון מספיק: "כבר נמאס לי ולחבריי מנהלי בתי החולים לבריאות הנפש לשמוע הבטחות. הכל דיבורים. מבטיחים לנו עזרה, אומרים לנו שמציבים את מערך בריאות הנפש בראש סדר העדיפויות של מערכת הבריאות לנוכח הצפי לעלייה משמעותית בתחלואה הנפשית בגלל מצב החירום, הלחימה והפיכתם של עשרות אלפי תושבים שפונו מבתיהם בצפון ובדרום לפליטים לכל דבר בארצם ובשורה התחתונה, לא קיבלנו שקל אחד נוסף ולא הוסיפו בכלל תקנים".

ד"ר גינת הוסיפה ואמרה: "למה מחכים באוצר? שנקרוס? שאלפים יתאבדו כי אין מי שיעניק להם סיוע נפשי? מה רוצים שתקום כאן ועדת חקירת ממלכתית לבדיקת המחדל הנפשי במדינת ישראל?" ,

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור בעכו ד"ר קרן גינת, המשבר בתחום בריאות הנפש משפיע על כל שכבות האוכלוסייה, אך הוא בולט במיוחד בקרב קבוצות מוגדרות, כגון: צעירים, אוכלוסיות מוחלשות ובעיקר בפריפריה.

"אנחנו כבר יודעים על עלייה בדיכאון, חרדה, פוסט טראומה והפרעות נפשיות אחרות שמוחמרות בעיתוי זה ואנחנו זקוקים להשקעה בתשתיות, בשירותים ובמחקר והדרכה. אנחנו צריכים להכשיר יותר עובדים בתחום בריאות הנפש, ולשפר את המודעות הציבורית לנושא. רק כך נוכל לתת מענה הולם לצרכים של האוכלוסייה". הסבירה.

ד"ר גינת מדגישה, "אנחנו זקוקים במיידי להקצאת משאבים כספיים ולהגדלת תקנים, אחרת לא יהיה ביכולתנו להמשיך ולתפקד. אנחנו במצוקה גדולה וזקוקים לעזרה דחופה. אחרת, אנחנו עלולים לקרוס".

יצוין כי המרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור בעכו, משרת את אזור הגליל העליון, התחתון והמערבי, המונה כ- 850 אלף נפש, מדובר במרכז לבריאות הנפש היחיד באזור. בביה"ח 314 מיטות אשפוז ו-60 מיטות ביחידה להכנה לקהילה ובנוסף 25 חולי יום. המרכז נותן את מגוון השירותים הפסיכיאטריים לאזור, מהתערבות בזמן משבר ועד שיקום לבני 18 ומעלה.

ד"ר - גינת - מזור - עכו
צילום: יח"צ

Back to top button