מבזקיםפוליטי / מדיני

קיש: "חזרה לשגרת חיים בעוטף היא המשימה של כולנו ואנו מחוייבים לה"

שר החינוך יואב קיש הודיע הבוקר (שני) כי לאור החלטת שר הביטחון ופיקוד העורף המאפשרת את חזרתם של תושבי שדרות ויישובי שער הנגב לבתיהם, יחד עם ראש הממשלה קיבל החלטה לפתוח את מוסדות הלימוד בישובים אלה.

השר קיש ציין כי בעקבות חוסר הדיוק בעובדות הוא רואה לנכון להסביר את השיקולים בעניין זה: ראשית ציין השר קיש כי למערכת החינוך אין מספיק כוח אדם בשביל להחזיק מערכת חינוך כפולה במלונות וביישובי העוטף. שנית, תהליך החזרה לשגרה חשוב והחזרת מוסדות הלימוד הוא אינטגרלי והכרחי בתהליך זה. ושלישית, ישנה חשיבות רבה בהכנה והתרעה מוקדמת כדי לאפשר למשפחות זמן התארגנות מספק עבור חזרה זו.

השר קיש הוסיף כי "כבר היום רבים מהתושבים חוזרים וקיימת דרישה מצדם ומצד ראשי הרשויות לפתוח מסגרות חינוך. ברור לכל שהדרישה הראשונית ובלעדיה לא ניתן להתקדם היא החלטת מערכת הביטחון שניתן לחזור. החלטה זו התקבלה ואתמול בישיבת הממשלה נאמר גם על ידי שר הביטחון גלנט וראש הממשלה נתניהו שניתן לחזור לישובים שממזרח לכביש 232. יותר מכך, התבקשתי לקדם את פתיחת מערכת החינוך וכך יהיה. מערכת החינוך בראשותי תמשיך ותעשה כל שידרש על מנת להקל ולאפשר לתושבים חזרה רכה וקלה ככל שניתן. חזרה לשגרת חיים בעוטף היא המשימה של כולנו ואנו מחוייבים לה באופן מלא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יואב קיש
ארכיון. צילום: דוברות משרד החינוך

Back to top button