כלכלהמבזקים

הסתיים קורס הצוערים להכשרת נספחים כלכליים: "יש לכם שליחות כפולה"

בתום ארבעה חודשי הכשרה אינטנסיביים, רובם תוך כדי מלחמת "חרבות ברזל", 10 צוערים וצוערות ציינו אמש (ראשון) בטקס רשמי, את סיומו של קורס הצוערים להכשרת נספחים כלכליים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה. הקורס, שנמשך 17 שבועות, הוא השלב הראשון בתהליך ההכשרה לתפקיד הנספח\ת הכלכלי\ת. בין המסיימים- 5 נשים ו-5 גברים, אשר מגיעים מרקעים מקצועיים מגוונים כגון עריכת דין, ראיית חשבון, הייטק, ארגונים בינלאומיים, מחקר אקדמי והשירות הציבורי.

עם סיום שלב הקורס, משתלבים הצוערים להמשך תהליך ההכשרה במחלקות השונות במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה, והחל מהיום ייקחו חלק בעבודת המינהל, הכוללת בין היתר קיום משא ומתן על הסכמי אזור סחר חופשי; שיפור הסכמי סחר קיימים; פעילויות שונות לקידום היצוא הישראלי, בהן תערוכות בארץ ובחו”ל ומשלחות עסקיות ועוד. תהליך ההכשרה עתיד להימשך כשלוש שנים, במהלכן ירכשו הצוערים מיומנויות וידע מקצועי, יחד עם כלים לניהול ומנהיגות אשר יסייעו להם בתפקידם בקידום הכלכלה והתעשייה הישראלית ברחבי העולם באמצעות הגברת היצוא ומשיכת השקעות זרות.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת אמר כי "מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה הוא מהסודות המוצלחים ביותר של מדינת ישראל. אני מברך את הנספחים הכלכליים החדשים שיצטרפו לחזית הכלכלית של המדינה. בתקופה הזו יש לכם שליחות כפולה, אתם שליחים במובן הכלכלי והעסקי ופועלים כדי להגדיל את הייצוא שלנו, ומצד שני אתם מייצגים את מדינת ישראל בעולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף השר ברקת כי "דווקא בעת הזו התפקיד שלכם הופך להיות קריטי אפילו יותר מתמיד. היכולת שלנו לפתוח שווקים חדשים ולזהות הזדמנויות גדולות ברחבי העולם עבור עסקים ישראלים – הם תרומה ישירה לניצחון שלנו ולשמירה על הכלכלה שלנו ביום שאחרי המלחמה. אני סומך עליכם ועומד לרשותכם. בהזדמנות הזו אני רוצה להודות מקרב הלב לאוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ שמסיים את תפקידו לאחר 11 שנה במהלכן הוביל לצמיחה אדירה של סחר החוץ של ישראל והפך את הנספחים הכלכליים לנבחרת מנצחת שמביאה הישגים כבירים לכלכלה שלנו. מינהל סחר החוץ הוא מקור לגאווה עבור כולנו, במידה רבה בזכות התרומה המשמעותית וההובלה שלך לאורך השנים".

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב אמר לצוערים החדשים: "היום אתם/ן מתחילים את דרככם/ן הרשמית במשרד הכלכלה והתעשייה. בחרתם במסלול קריירה ייחודי ומרתק, במהלכו תייצגו את מדינת ישראל בבירות הכלכליות המובילות בעולם. הכלכלה הישראלית איתנה גם בתקופה מורכבת זו, ודווקא על רקע מציאות חיינו, מתחדדת החשיבות הטמונה בתפקידם של הנספחים הכלכליים, שפועלים מתוך שליחות על מנת לשמר את עוצמתה ומעמדה הכלכלי של ישראל ברחבי העולם. בשמי ובשם הנהלת משרד הכלכלה והתעשייה והעובדים, אני מאחל לכם הצלחה רבה".

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ אמר כי "מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מפעיל מערך ענף של נספחויות ונציגויות כלכליות ב-55 מוקדי פעילות ברחבי העולם ומטפל באלפי פניות של חברות ישראליות. מערך הנספחויות הכלכליות פועל לקידום הסחר והייצוא באמצעות איתור מפיצים, משקיעים, והזדמנויות עסקיות עבור חברות ישראליות בשווקים הבינלאומיים. במטה מינהל סחר חוץ פועל גם האגף למדיניות סחר, האמון על כל הסכמי הסחר החופשי. לצוערות ולצוערים שסיימו היום את הכשרתם, תהיה הזדמנות להשתלב בפעילות הלאומית החשובה הזו. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה ולברך את הצוערים על סיום הקורס"

קורס צוערים - משרד הכלכלה
צילום: סבין שטרנברג

Back to top button