מבזקיםפוליטי / מדיני

הדחת חה"כ עופר כסיף – 70 חברי כנסת חתמו על הדרישה להדחתו

הליך הדחתו של חה"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת נמשך והערב (שני) הודיע חה"כ עודד פורר מישראל ביתנו כי נשלם הליך החתמתם של 70 חברי הכנסת הדרושים למהלך וקרא לכסיף להתפטר מתפקידו. כזכור איסוף החתימות להדחת חה"כ כסיף החל לאחר שחתם על עצומת אנשי שמאל מישראל שקראו לבית הדין בהאג לשפוט את ישראל בגין פשעי מלחמה בעזה.

לדברי חה"כ פורר למעט סיעה אחת, מרבית חברי כנסת מהסיעות הציוניות חתמו על תחילת הליך ההדחה לחה"כ עופר כסיף. זאת לאחר שהאחרון טען כי הממשלה מבצעת 'פשעים' בלחימה ואף חתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין 'רצח עם' בעזה.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ויוזם ההליך, חה"כ עודד פורר אמר: "אני קורא לחבר הכנסת עופר כסיף להתפטר מתפקידו ולחסוך מהכנסת את ההליך, שלא יוסיף כבוד לו ולכנסת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחד״ש נמסר בתגובה לניסיון הדחתו של חה״כ עופר כסיף: "ניסיון ההדחה הוא מימוש ההפיכה המשטרית וחיסול המרחב הדמוקרטי. בעוד מי שקורא לטרנספר והשמדת עזה יושבים סביב שולחן הממשלה, חה״כ כסיף שקורא לשלום מודח מהכנסת בהאשמה מופרכת של "תמיכה במאבק מזוין", שגם היועצת המשפטית לכנסת דחתה.מטרת ממשלת הימין מיום היווסדה הייתה חיסול הקולות המתנגדים לה. ובחסות המלחמה היא מממשת זאת".

עופר כסיף - צילום נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button