לבנוןמבזקים

ממשלת לבנון העבירה לאו"ם הצעה למתווה ליישום החלטת 1701

לשכת ראש ממשלת לבנון העבירה מכתב מפורט למועצת הביטחון של האו"ם על הסדרים מדיניים וביטחוניים אפשריים והביעה נכונות ליישום מלא של החלטה 1701 במסגרת "חבילה משולבת של ערבויות בינלאומיות מפורשות".

לבנון מבקשת מהאו"ם לספק תמיכה לצבא לבנון באמצעות יוניפיל, כולל הספקת ציוד לחיזוק כוחותיו מדרום לנהר הליטני.

עבודות - גבול לבנון - חייל - יוניפי"ל - טרקטור
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

לבנון מדגישה את זכותה להגנה עצמית והשבת השטחים השייכים לה באמצעים לגיטימיים, לרבות פנייה לאומות המאוחדות. לבנון חוזרת על מחוייבותה ליישום מלא של החלטה 1701 משנת 2006 על מנת להפחית את ההסלמה ולהשיב את השקט לאורך הקו הכחול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, לבנון דורשת יישום מלא ומקיף של החלטה 1701 בתוך חבילה משולבת של ערבויות בינלאומיות מפורשות שיביא ביטחון מתמשך ויציבות כוללת. זאת באמצעות תיחום הגבול הבינלאומי הדרומי בין לבנון לפלסטין כפי שצויר ב-1923 ואושר בהסכם שביתת הנשק שנחתם בין לבנון וישראל באי היווני רודוס בחסות האו"ם ב-23 במרץ 1949, עם מחויבות מלאה ומפורשת מצד שתי המדינות לכבד את הגבולות הללו. זה יחייב השלמת תהליך ההסכמה על כל 13 נקודות הגבול השנויות במחלוקת, בהתבסס על הסכמה ראשונית לסמן את הגבול בשבע נקודות בפיקוח יוניפי"ל. ניתן לגייס את סיועה של ארצות הברית, כפי שנעשה בעבר עבור הסכם תיחום הגבול הימי בין שתי המדינות שנחתם באוקטובר 2022.

עוד צוין במכתב של ממשלת לבנון לאו"ם כי על ישראל לסגת לגבולות בינלאומיים מוסכמים, החל מנקודה B1 באזור ראש הנקרה ועד לפאתי העיירה מארי, הכוללת את החלק המורחב של העיירה ע'ג'ר.

בנוסף, על ישראל לסגת באופן מלא מחוות שבעא וגבעות כפר שובא, תוך תיחום הגבול עם לבנון וסוריה, על פי סעיף 10 בהחלטה 1701 לבקשת מועצת הביטחון. המזכ"ל יפתח הצעות לתיחום הגבולות הבינלאומיים של לבנון, במיוחד באותם אזורים שבהם הגבול שנוי במחלוקת או נמצאים בחוסר ודאות.

ממשלת לבנון גם מבקשת תמיכה מהאו"ם כדי לסייע לה להרחיב את סמכותה על כל שטח לבנון על ידי חיזוק כוחותיה המזוינים. בעיקר תמיכה לפריסת אותם כוחות מדרום לנהר הליטני, ולדאוג להם לציוד בשיתוף יוניפי"ל, כך שלא יהיה נשק ללא הסכמת ממשלת לבנון וללא סמכות מלבד זו של ממשלת לבנון, בהתאם לסעיף 3 בהחלטה 1701. כמו כן, יש לנקוט פעולה כדי להקל על חזרה בטוחה של האנשים שנעקרו מבתיהם מאזורי הגבול מאז ה-7 באוקטובר 2023.

המכתב של ממשלת לבנון למועצת הביטחון של האו"ם
המכתב של ממשלת לבנון למועצת הביטחון של האו"ם
המכתב של ממשלת לבנון למועצת הביטחון של האו"ם
המכתב של ממשלת לבנון למועצת הביטחון של האו"ם
המכתב של ממשלת לבנון למועצת הביטחון של האו"ם
המכתב של ממשלת לבנון למועצת הביטחון של האו"ם

Back to top button