צרכנות

מסגרת אשראי נפרדת ושלל הטבות: כל היתרונות של כרטיס אשראי חוץ בנקאי בישראל

קרדיט: Shutterstock

מה ההבדל בין כרטיסי אשראי בנקאיים וחוץ בנקאיים, מה המשמעות של מסגרת אשראי נוספת, ואיך בוחרים את הכרטיס המתאים ביותר? אמריקן אקספרס עם כל התשובות

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

אביבה טנא

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמה כרטיסי אשראי יש לכם בארנק? אצל ישראלים רבים, התשובה היא מספר גבוה יותר מ-1. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ל-63% מהישראלים יש יותר מכרטיס אשראי אחד, כשאצל חלקם מדובר בשלושה כרטיסים ואף יותר. ללא ספק, הישראלים הפנימו היטב את היתרונות של כרטיסי האשראי, והם מתמסרים לנוחות שבשימוש בכרטיס, במקום עיסוק בכסף מזומן, שטרות נייר ומטבעות.

עם זאת, שאלה חשובה לא פחות היא איזה סוג של כרטיס אשראי יש לכם בארנק שכן לא כולם זהים. בישראל יש חלוקה משמעותית בין כרטיסי אשראי בנקאיים, לבין כאלו חוץ בנקאיים כאשר גם בין אלו האחרונים קיימים לא מעט הבדלים שחשוב להכיר. על כל אלו ועוד, נפרט במדריך הבא.

מהו בעצם כרטיס אשראי חוץ-בנקאי?

כרטיס אשראי בנקאי, כפי שאפשר להסיק משמו, הוא כרטיס אשראי המונפק ללקוח על­­-ידי הבנק שלו. עד לשנים האחרונות, בישראל היו כרטיסי אשראי מסוג זה בלבד. ואולם, אז נכנסו לתמונה כרטיסי אשראי מסוג חדש – חוץ-בנקאי, כלומר, כרטיסים המונפקים על-ידי גופים אחרים כגון חברות האשראי (שהופרדו מהבנקים). כיום, יש בישראל מגוון רחב של כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים, המונפקים על-ידי חברות אשראי וכן מועדוני צרכנות שונים.

מהם יתרונותיו של כרטיס אשראי חוץ בנקאי?

בראש ובראשונה, חשוב לדעת כי כרטיס אשראי בנקאי מבוסס על המסגרת של חשבון האשראי שלנו. כלומר, לא נוכל להוציא יותר כסף ממה שיש במסגרת זו; ואם נתחייב להוצאה עתידית בכרטיס, היא תתפוס מקום במסגרת ותצמצם את היכולת שלנו להוציא כסף. לעומת זאת, כרטיס אשראי חוץ-בנקאי מעניק לנו מסגרת נוספת בה ניתן להשתמש.

אך זהו לא המאפיין היחיד של כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, המבדיל אותו מכרטיסים בנקאיים. החברות המנפיקות כרטיסים חוץ-בנקאיים עשויות לתת ללקוחותיהן תנאים משופרים בהשוואה לבנקים כמו ריבית נוחה, עמלות נמוכות יותר וכן הטבות ושירותים מיוחדים – הניתנים להתאמה אישית לצרכים של כל לקוח ולקוחה.

כך למשל, הזמנת כרטיס אשראי חוץ בנקאי של חברת אמריקן אקספרס, המציעה כיום מגוון רחב של כרטיסים ייחודיים, צפויה להעניק הטבות רבות המותאמות לדפוסי השימוש והקניות של הלקוח בכרטיס – בין אם מדובר באחד הנוסע רבות לחו"ל או בכזה בעל אופי עיסוק ספציפי. בין כרטיסי האשראי הבולטים שמציעה החברה:

  • כרטיס אשראי פלטינה: הכרטיס היוקרתי ביותר בעולם האשראי, עשוי מתכת ומעניק הטבות והנחות בסטנדרט גבוה במיוחד – בטיסות, טיולים, נסיעות וכן הלאה. כך למשל, מחזיקי הכרטיס נהנים מהטבות בטרקלינים בשדות תעופה, משירות תכנון וארגון טיולים, וממעמד משודרג בחברות תעופה ובתי מלון.
  • כרטיס אשראי ביזנס: כרטיס אשראי זה פונה לקהל בעלי העסקים בפרט, עם הטבות הייחודיות להם: כניסה חינם לטרקלין דן, שירות לניהול ומעקב אחר הוצאות, אפשרות לפצל ל-2 תשלומים למוסדות המדינה ללא ריבית, ועוד.
  • כרטיס פליי קארד פרימיום: כרטיס המותאם לחובבי הנסיעות לחו"ל – עם יחס ההמרה הטוב ביותר בישראל בצבירת נקודות של הנוסע המתמיד באל על.
קרדיט: Shutterstock

איך לבחור את הכרטיס המתאים ביותר עבורינו?

איך מוצאים כרטיס אשראי חוץ בנקאי מומלץ? הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא לבדוק מה השימוש שאתם עושים בכרטיס האשראי באופן שוטף. כפי שראינו קודם, עבור מי שמרבים לנסוע לחו"ל, יש כרטיסים המציעים הטבות ייעודיות; וכך גם לבעלי עסקים.

טיפ נוסף הוא לבחור כרטיס של מועדון צרכנות, בהתאם לדפוסי הקנייה שלכם. למשל, מי שמרבה לקנות ברשתות הקמעונאות כמו רמי לוי או ויקטורי, יכול לבחור בכרטיס אשראי של הרשת וכך לקבל הנחות ומבצעים ייעודיים עבורו.

בנוסף, יש לשים לב לתוכנית הצבירה, ההטבות והמתנות של כל כרטיס. ישנם כרטיסים עם צבירה גדולה יותר של נקודות; כרטיסים המציעים מתנות מתחדשות מדי שנה; כרטיסים עם קאשבק – קבלת כסף חזרה על הקניות; וכן הלאה.

בשורה התחתונה, ההיצע הרחב של כרטיסי אשראי עשוי להיות מעט מבלבל – אבל חשוב לנסות לעשות סדר, ולהבין מה מתאים עבורכם שכן זה הנכון, יוכל לעזור לכם למקסם את כוח הקנייה שלכם, תוך ניצול מקסימלי של ההטבות והזכויות הנלוות.

*בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

Back to top button