חדשות חוץמבזקים

ארה"ב ובריטניה תקפו 60 מטרות ב-16 אתרים שונים של החות'ים בתימן

ארצות הברית ובריטניה פתחו הלילה (שישי) בתקיפות אוויריות על עמדות צבאיות של החות'ים בתימן בתגובה להסלמה בהתקפות על כלי שיט בים האדום, כך אישר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

"היום, בהנחייתי, כוחות צבא ארה"ב יחד עם בריטניה ובתמיכת אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד, ביצעו בהצלחה תקיפות נגד מספר יעדים בתימן ששימשו את המורדים החות'ים כדי לסכן את חופש הניווט באחד מנתיבי השייט החיוניים ביותר בעולם", אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרתו לתקשורת.

ביידן הוסיף כי "התקיפות הללו הן תגובה ישירה להתקפות חסרות תקדים של החות'ים נגד ספינות בינלאומיות בים האדום, כולל שימוש בטילים בליסטיים נגד ספינות בפעם הראשונה בהיסטוריה. התקפות אלו סיכנו את אנשי צבא ארה"ב, יורדי ים אזרחיים ושותפינו, סיכנו את הסחר ואיימו על חופש הניווט. יותר מ-50 מדינות נפגעו ב-27 התקפות על שילוח מסחרי בינלאומי. צוותים מיותר מ-20 מדינות אוימו או נלקחו כבני ערובה במעשי פיראטיות. יותר מ-2,000 ספינות נאלצו לסטות אלפי מיילים כדי להימנע משייט בים האדום, מה שעלול לגרום לשבועות של עיכובים בזמני משלוח המוצרים. ב-9 בינואר, החות'ים פתחו במתקפה הגדולה ביותר שלהם עד כה – מכוונת ישירות לספינות אמריקאיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תקיפה בתימן - תקיפת מטרות החות'ים
צילום: @FAlmasee2 ברשת X

עוד אמר נשיא ארה"ב כי "תגובת הקהילה הבינלאומית להתקפות הפזיזות הללו הייתה מאוחדת ונחושה. בחודש שעבר פתחה ארצות הברית במבצע Prosperity Guardian – קואליציה של יותר מ-20 מדינות המחויבות להגנה על שילוח בינלאומי ולהרתעת התקפות החות'ים בים האדום. הצטרפנו גם ליותר מ-40 מדינות בגינוי האיומים של החות'ים. בשבוע שעבר, יחד עם 13 בעלות ברית ושותפים, פרסמנו אזהרה חד משמעית כי המורדים החות'ים ישאו בתוצאות אם התקפותיהם לא ייפסקו. ואתמול, מועצת הביטחון של האו"ם העבירה החלטה שדרשה מהחות'ים לסיים את ההתקפות על ספינות סוחר ומסחר."

ביידן הבהיר כי "הפעולה ההגנתית של היום באה בעקבות הקמפיין הדיפלומטי הנרחב הזה והמשך ההתקפות של המורדים החות'ים נגד כלי שיט מסחריים. תקיפות ממוקדות אלו הן מסר ברור שארצות הברית ושותפותינו לא יסבלו התקפות על אנשינו או יאפשרו לגורמים עוינים לסכן את חופש הניווט באחד מהנתיבים המסחריים הקריטיים ביותר בעולם. לא אהסס להנחות על צעדים נוספים כדי להגן על האנשים שלנו ועל הזרימה החופשית של מסחר בינלאומי במידת הצורך."

שר ההגנה לויד ג'יי אוסטין אמר לאחר התקיפות בתימן: "לאור התקפות החות'ים הבלתי חוקיות, המסוכנות והמערערות את היציבות הנתמכות על ידי איראן, נגד ספינות וספינות מסחריות אמריקאיות ובינלאומיות ממדינות רבות העוברות כחוק את הים האדום, היום הצבאות של ארצות הברית ובריטניה, בתמיכה מאוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד, ערכו תקיפות נגד מטרות צבאיות באזורים שבשליטת החות'ים בתימן."

לדבריו, "פעולה זו נועדה לשבש ולפגוע ביכולותיהם של החות'ים לסכן יורדי ים ולאיים על הסחר העולמי באחד מנתיבי השייט הקריטיים בעולם. הפעולה הקואליציונית של היום מעבירה מסר ברור לחות'ים שהם ישאו בעלויות נוספות אם לא יפסיקו את ההתקפות הלא חוקיות שלהם."

אוסטין ציין כי "התקיפות היום כוונו לאתרים הקשורים לכלי הטיס הבלתי מאוישים של החות'ים, טיל בליסטי וטילי שיוט, ויכולות מכ"ם חופי ומעקב אווירי. ארצות הברית שומרת על זכותה להגנה עצמית, ובמידת הצורך, ננקוט פעולות המשך כדי להגן על כוחות ארה"ב."

תקיפה בתימן - תקיפת מטרות החות'ים
צילום: @FAlmasee2 ברשת X

עוד אמר שר ההגנה האריקני כי "מאז 19 בנובמבר, החות'ים פתחו ביותר מ-24 התקפות על ספינות, כולל ספינות מסחריות, ויצרו אתגר בינלאומי הדורש פעולה קולקטיבית. כיום, קואליציה של מדינות המחויבות לשמור על הסדר הבינלאומי, הוכיחה את המחויבות המשותפת שלנו להגן על כלי שיט אמריקאיים ובינלאומיים וכלי שיט מסחריים המממשים זכויות ניווט וחירויות מפני התקפות בלתי חוקיות ובלתי מוצדקות. לא נהסס להגן על כוחותינו, הכלכלה הגלובלית והזרימה החופשית של מסחר לגיטימי באחד מנתיבי השייט החיוניים בעולם."

בהודעה משותפת של בריטניה וארצות הברית נמסר כי "חילות האוויר שלנו פתחו במתקפות נגד 60 מטרות ב-16 אתרים שונים של החות'ים ,השתמשנו ביותר מ-100 טילים מונחים בתקיפות."

Back to top button