חדשות הארץמבזקים

מנהרה אותרה בפאתי הכפר קוצרא בבנימין בתוך מבנה מוקף מצלמות

לוחמי צה"ל שסיירו בפאתי הכפר קוצרא בבנימין הסמוך לישוב אש קודש ממנו בוצעו שורת פיגועי ירי בחודשים האחרונים לעבר הישוב, הבחינו היום (שישי) במבנה ערבי בלתי חוקי שהוקם לאחרונה והוקף במצלמות ופנסים עם חיישני תנועה ואובטח בדלת פלדה וסורגי ברזל. פריצה של דלת המבנה חשפה פיר מנהרה ברצפת הבית שיורדת אל תוך האדמה. המקרה דווח לגורמים בצה"ל, אך עד כה לא נעשה דבר חרף בקשות התושבים לחקור ולהרוס את המנהרה

המבנה שהוקם רחוק מהכפר והיה מוקף במצלמות ופנסים ונעול בדלת פלדה עורר את חשדם של הלוחמים, שהחליטו לבדוק את תכולת המבנה. פריצה של דלת הפלדה חשפה פיר ברצפת המבנה שהיה מכוסה בלוחות עץ ויריעת ניילון, שהוביל למנהרה שירדה מספר מטרים לתוך האדמה – תחילה לעומק ולאחר מכן פנתה ימינה והתקדמה מספר מטרים נוספים.

הלוחמים שאיתרו את המנהרה סיפרו כי לפי סימני החפירה וכלי העבודה שאותרו בשטח, נראה היה כי מדובר במנהרה טרייה שעוד נמצאת בשלבי חפירה. גורמי ביטחון שנחשפו למנהרה אמרו כי לא ניתן לקבוע בשלב הזה למה תוכננה המנהרה, אך בוודאות מדובר בחפירה למטרות עוינות וייתכן שיועדה לשמש מסתור למחבלים וכלי נשק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, נעשה מאמץ רב להסתיר את קיום המנהרה ואפילו את העפר הרב שהוצא מן המנהרה פיזרו המחבלים במטע הסמוך כדי להסוות את החפירות. מציאת המנהרה באזור המדובר העלתה חשד גדול עוד יותר בקרב תושבי האזור שהדבר נועד למטרות טרור, שכן מדובר במיקום בו בוצעו ממנו רק לאחרונה ארבעה אירועי ירי לעבר הישוב אש קודש ועל כביש מגדלים שמתמודד כבר שנים עם התקפותיו של הכפר הרצחני קוצרא.

האירוע דווח כבר לפני מספר שבועות לגורמי הצבא הבכירים באזור, אולם אלו נמנעו עד כה מהריסת המנהרה והמבנה. מספר גורמים בישובים הסמוכים אף סיפרו כי קצינים בצבא הביעו חוסר רצון מופגן לטפל במקרה, וטענו כי הדבר יפגע בתחושת הביטחון של התושבים באזור.

"התחושה היא שהמערכת הצבאית לא למדה כלום מטבח שמחת תורה ועושה כל שביכולתה כדי לטאטא את האירוע מתחת לשטיח", אמר אחד הגורמים. "איך ייתכן שבעל השטח אפילו לא זומן לתישאול ומה הבעיה להרוס את המבנה ולחשוף את כל המנהרה? גם כך מדובר במבנה לא חוקי בשטח C שדינו להיהרס. ככה לא נראה טיפול באירוע חשוד כטרור חמור, אלא ניסיון של המערכת להשתיק את מה שקורה כאן".

גורם נוסף בהנהגת היישובים באזור אמר: "נראה שמערכת הביטחון לא הבינה עדיין את המצב במדינה. משמחת תורה תחושת ביטחון במדינה פשוט לא קיימת, וניסיונות השתקה כאלו רק פוגעים עוד יותר במעט שנותר. אנחנו לא מחפשים תחושת ביטחון ושקט מדומה, אלא ביטחון אמיתי וממשי. בנתיים הטיפול של הפיקוד הצה"לי באירוע הזה, כמו גם בשורת אירועים באזור לא מעניקים ביטחון ובטח לא תחושת ביטחון".

פתח - פיר - בנימין
צילום: מועצת בנימין

Back to top button