חדשות חוץמבזקים

2,500 מפגינים מול מטה האו"ם בניו יורק בקריאה להחזרת החטופים

2,500 מפגינים קוראים לקהילה הבינלאומית ולכל הגורמים המעורבים להחזיר את החטופים הביתה באופן מיידי. העצרת בהובלת פורום משפחות החטופים בניו יורק ובשיתוף עם עשרות רבות של ארגונים מכל הקשת החברתית, הדתית והפוליטית – שיתוף פעולה בקנה מידה שלא נראה כמותו בעולם היהודי.

בין הנואמים, הילה שושני בת ה-13 ששוחררה מהשבי לפני 50 יום וכעת זועקת בפני העולם: "הגעתי עד לפה כדי לקרוא – החזירו את כולם הביתה! החיים בשבי הם לא חיים. המשפחות שלהם מחכות להם. עכשיו, בבקשה!"

עוד נכחו האירוע – הסנטור צ'אק שומר, המושלת קאתי הוצ'ול, יאיר מוזס, בנו של גדי מוזס שהגיע לניו יורק לאירועי 100 הימים בשבי, הרב אליוט קוסגרוב, מהרבנים החשובים ביותר בארה"ב, של בית הכנסת הקונסרבטיבי הגדול בניו יורק, רבי רייצ'ל טימונר, הרבה הרפורמית של בית הכנסת הגדול בברוקלין, גילי רומן, אחיה של ירדן רומן וקרוב משפחתה של כרמל גת, וכן משפחות נוספות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יאיר, בנו של גדי מוזס, שהגיע לניו יורק לאירועי 100 הימים בשבי אמר: "אבי, גדי מוזס, בן 79 גם הוא נחטף מקיבוץ ניר עוז. בעוד חודשיים הוא יחגוג את יום הולדתו ה-80. תחשבו על זה. יש שם עוד קשישים, כמו אבא שלי. אף אחד לא יודע אם הם יצליחו להתאושש מזה, פיזית או נפשית. יש שם נשים צעירות. כבר שמענו עדויות שמספרות על הזוועות שהן עברו ועדיין עוברות. יש צעירים שעוברים עינויים נוראים ומשפילים, רק בגלל שהם יהודים, ישראליים. הזמן אוזל, וככל שהם נשארים שם יותר, כך גדל הסיכון לחייהם".

עומר לובטון-גרנות, ראש פורום בני ערובה ומשפחות נעדרות בניו יורק אמר כי "האחדות הזו היא מסר למנהיגי העולם כאן באו"ם. זה מסר למנהיגינו בוושינגטון ובירושלים – החטופים חייבים להיות בראש סדר העדיפויות. בן דודי, חן אלמוג גולדשטיין, שוחררה מהשבי ב-26 בנובמבר. מאז היא לובשת את החולצה השחורה של פורום המשפחות וקוראת לעולם: "הזמן אוזל". חן פגשה את בנות הערובה הפצועות שעוברות גיהינום של התעללות ואלימות מינית. אנחנו כאן בשמה ובשמם כדי לדרוש: לעשות עסקה עכשיו".

במפגן נכחו צעירים ומבוגרים כאחד, דתיים וחילונים, אזרחים ישראלים ואמריקאים. הם חזרו על הדרישה יחד שוב ושוב להביא את החטופים הביתה עכשיו. הם הדגישו כי 136 בני הערובה הנותרים בשבי בעזה הם אזרחים של למעלה מ-20 מדינות, שייכים לחמש דתות שונות, וכי גילם נע בין פחות משנה ל- 85.

בפורום משפחות החטופים והנעדרים מבטיחים שעניין זה לא ירד מכותרות החדשות בסוף השבוע הקרוב, ומתכננים לוח אירועים אינטנסיבי הכולל התקנת שעון חול מאסיבי בטיימס סקוור, בדומה לזה שבכיכר הבימה בתל – אביב, כמו גם צעדה בסנטרל פארק בסימן "לרוץ על החיים" (Run For Their Lives).

מפגן תמיכה - הפגנה - מטה האו"ם בניו יורק - משפחות החטופים
צילום: עומר קפלן
מפגן תמיכה - הפגנה - מטה האו"ם בניו יורק - משפחות החטופים
צילום: עומר קפלן
מפגן תמיכה - הפגנה - מטה האו"ם בניו יורק - משפחות החטופים
צילום: עומר קפלן
מפגן תמיכה - הפגנה - מטה האו"ם בניו יורק - משפחות החטופים
צילום: עומר קפלן

Back to top button