מבזקיםצבא וביטחון

נמנע פיגוע גדול: על המחבלים נמצאו גרזן, בקבוקי תבערה ואמל"ח רב – צפו

תיעוד שהופץ הערב (שישי) ברשתות החברתיות מחדירת המחבלים ליישוב אדורה בהר חברון והציוד שנתפס ברשותם לאחר שחוסלו יכול להעיד על כך שהם תכננו ככל הנראה לבצע פיגוע גדול ולגבות קורבנות רבים. עירנותם של כוחות הביטחון, נחישות ותגובה ומהירה של כיתת הכוננות וכוחות צה"ל שהיו ביישוב מנעו אסון כבד.

צילום: מצלמות אבטחה, ביטחון היישוב

הערב בסביבות השעה 20:00 התקבלו התרעות על נגיעות בגדר המקיפה את היישוב באזור התעשייה ובמצלמות האבטחה זוהו דמויות חשודות שחודרות בזחילה מתחת לגדר הביטחון. כיתת הכוננות של היישוב וכוחות צבא גדולים הוקפצו למקום והתפתחו חילופי אש בין הצדדים. חייל הגמ״ר (הגנה מרחבית) בן 34 נורה ברגלו ושלושה מחבלים חוסלו.

חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו לחייל טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב קל, בהכרה מלאה, עם פצע ירי ברגל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובשת רפואת חירום במד"א עמנואל אטיאס סיפרה: "הביאו אלינו הביתה גבר כבן 34 בהכרה מלאה כשהוא מתהלך עם פציעה מירי ברגל. יחד עם חובשים נוספים של מד"א שהיו איתי, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום וחבישות. לאחר שהמחבלים חוסלו וניתן היה לצאת מהבית העברנו אותו לכוח רפואה של צה"ל והוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל."

צוותי מד"א - לילה - ירושלים - תלם - אדורה - הר חברון
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

התושבים התבקשו להסתגר בבתים וכוחות צה"ל ערכו סריקות נרחבות באזור על מנת לשלול הימצאות של מחבלים נוספים. כביש 35 נחסם אף הוא לתנועה ופצצות תאורה נורו מעל האזור. בהודעת הביטחון של היישוב מדגישים כי "בשום שלב של האירוע לא חדרו מחבלים לתוך היישוב. האירוע התנהל בין שתי הגדרות של היישוב".

על גופות המחבלים שחוסלו נמצאו: רובה M16, בקבוקי תבערה, גרזן, גז פלפל, סכינים, פנסים ותחמושת רבה. בתום הסריקות לא נמצאה אינדיקציה למחבלים נוספים.

אמצעי לחימה שנמצאו על המחבלים
שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בהודעת דובר צה״ל נמסר כי "בהמשך להתרעה על חדירת מחבלים ביישוב אדורה שבחטיבת יהודה, מחבלים ירו לעבר כוח צה״ל שהיה בסיור ביישוב. כוחות צה״ל פתחו במרדף אחר המחבלים ובסריקות נרחבות במרחב. ‏במהלך הסריקות, זוהו שלושה מחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון. ‏הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב".

בעקבות האירוע מטה מל״ח (משק לשעת חרום) הר חברון הוציא הודעה לתושבים ופתח קו חם. "צוותי המועצה מלווים את תושבי הישוב וצוותי החירום. כלל כיתות הכוננות בהר חברון הונחו להגביר כוננות. בכל מצב של קושי רגשי אל תישארו עם זה לבד, פתחנו קו חם המלווה באנשי מקצוע לפניות שלכם. הקו החם זמין לאורך כל הלילה ומחר במספר: 02-9969189. מצ"ב מכתב עם דגשים לשיח מותאם עם ילדיכם."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button