העולם הערבימבזקים

פעיל סעודי: "מספיק טיל אחד כדי להפיל את אמריקה ובריטניה על ברכיהן"

פעיל חברתי, עלי האשם, פרסם היום בעמוד ה-X שלו ציוץ ובו טען כי "מספיק טיל אחד כדי להפיל את אמריקה ובריטניה על ברכיהן ולהפסיק את התקפות הטרור שלהן בתימן."

האשם פרסם קואורדינטות (25.963, 49.609), המציינות את המיקום המדויק של שדה הנפט הסעודי, ג'וואר שבנפת אל-אחסא, בערב הסעודית. וציין כי זהו שדה נפט בגודל של 280 על 30 ק"מ, הגדול בעולם שמייצר כשליש מתפוקת הנפט המצטברת של ערב הסעודית, נכון לשנת 2018.

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי, פתחו ארה"ב ובריטניה במתקפה נרחבת על עמדות צבאיות של החות’ים בתימן בתגובה לתקיפות כלי הטיס שביצעו מאז ה-19 בנובמבר בים האדום ובמפרץ עדן. 60 מטרות הותקפו ב-16 אתרים שונים בתמיכה של אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד. נשיא ארה"ב הבהיר כי אם התקיפות מצד החות'ים ימשכו, ארה"ב לא תהסס להמשיך לתקוף בתימן. היום מרכז הפיקוד של ארה"ב הודיע כי הותקף אתר מכ"מ של החות'ים כהשלמה לתקיפה הנרחבת אמש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר החות'ים אמר שהתקיפה לא תעבור ללא תגובה והבהיר כי "ארה"ב ובריטניה ישלמו על כך". האם התגובה תהיה בתקיפה של שדות הנפט בערב הסעודית? יש לציין כי הם תקפו בעבר (בספטמבר 2019) באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים את מתקני הפקת הנפט בשדה "אבקייק" ושדה "ח'ורייס" של חברת עראמקו הסעודית וגרמו להשבתתם.

שדה הנפט הסעודי - ארמקו
צילום: סוכנות הידיעות הצרפתית – AFP

Back to top button