מבזקיםפוליטי / מדיני

"תיקון עוול של שנים": החוק להסדרת מעמד הכבאים יעלה לאישור הוועדה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יעלה לאישור וועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק "הרשות הארצית לכבאות והצלה" של יו״ר הוועדה לביטחון לאומי ח״כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, אשר יסדיר את מעמד הכבאים, ויתן להם פיצויים והטבות כמו לחללי צה"ל, במשרד האוצר צפויים להתנגד. לאחר אישור הועדה, ההצעה תעלה לאישור בקריאה טרומית בכנסת.

החוק נועד להסדיר עוול שנמשך שנים רבות במציאות עגומה, מקפחת וצורמת בה לוחמי ועובדי כב"ה מסכנים את חייהם על מנת לשמור על חיי אדם, על רכוש ועל הסביבה ואינם מקבלים תנאים שווים ביחס לגופי החירום הנוספים ומשום כך במקרה של מחלה, פציעה או פטירה לא יהיו זכאים לא הכבאים ולא בני משפחותיהם לתנאים וקצבאות שמעניקה המדינה לחללי צה״ל, משטרה, ושב״ס שכן נכללים כחלק מכוחות הביטחון.

שריפת משאיות - לילה
אילוסטרציה. צילום: דוברות כבאות והצלה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הדגיש כי "החוק הזה חשוב מעין כמוהו. לוחמי האש אשר מקריבים את נפשם ומצילים חיים כל הזמן, ראויים לקבל את המעמד כמו שאר הגופים, מדובר תיקון עוול חמור של שנים. אני בטוח כי כלל הגורמים המקצועיים יתמכו בחוק, אני מקווה כי השרים לא יפעילו שיקולים פוליטים ויתמכו בחוק – בשביל המשפחות השכולות ובלי מי שפועלים רבות עבור כל האזרחים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר הוועדה לביטחון לאומי חה״כ צביקה פוגל אמר כי "הצעת החוק אשר יזמתי יתן מענה ללוחמי האש מסכנים את חייהם בשגרה ובשעת חרום, הם חלק ממערכת הביטחון ומתפיסת הביטחון. ללוחמי האש יש את הזכות ולנו החובה להקנות להם ולמשפחותיהם מעמד שווה למשרתים בצה״ל, במשטרת ישראל ובשרות בתי הסוהר".

בעמוד הפייסבוק שלו כתב חה"כ פוגל: "אנחנו מצפים מהם לסכן את חייהם כדי לחלץ אותנו מהאש, גם תחת אש. מגיע להם ולמשפחותיהם להיות מוגנים בחייהם וכבוד ראוי במותם. לכן, יזמתי את ״הצעת חוק לוחמי האש״ שתתקן עוול רב שנים. אם לזה לא תהיה הסכמה של כל חברי הכנסת והשרים, אז על מה כן נסכים?"

Back to top button