מבזקיםצבא וביטחון

גלנט בהערכת מצב: ״רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי״

שר הביטחון יואב גלנט קיים לפני זמן קצר (ראשון) הערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון, יחד עם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, מפקד האוגדה תת-אלוף יקי דולף ומפקדי החטיבות המרחביות הפועלות בגזרה. שר הביטחון קיבל סקירה על הפעילות העצימה של כוחות הביטחון נגד מוקדי הטרור במחנות הפליטים, ועל המאמצים המבצעיים להגנה על הצירים והיישובים.

השר גלנט שיבח את מפקדי החטיבות על פעילותם המדויקת לחיסול מחבלים ללא פגיעה באזרחים, והדגיש כי לשם חיסול הטרור ביו״ש יוקצו לכוחות הביטחון כל המשאבים הנדרשים. שר הביטחון אמר בהערכת המצב: "הפעולה שמתבצעת במרחב מרשימה מאד, והתוצאות מדברות בעד עצמן. הדבר הזה מעיד על שני דברים: כמות האנרגיה שקיימת בשטח על מנת לפגע והדבר השני, על הפעולה האיכותית מאד של צה"ל ושב"כ״.

״בכל מה שקשור לעזה יש רובד כפול, פעם אחת השראה, פעם שנייה מחולל זעם. על הרקע הזה יש דברים שאנחנו חייבים להסדיר ואני מקווה שהממשלה תקבל את עמדת צה"ל ושב״כ בכל מה שקשור לפועלים וכספים. אני אומר בצורה הברורה ביותר: רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי, לא פחות מזה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״היעד של חמאס בעזה זה להבעיר את יו"ש ואם אפשר גם את הר הבית, על מנת לצאת מאחיזת החנק של צה"ל, זה הסיפור, צה"ל חונק אותם, הם בנו על האיראנים, בנו על חיזבאללה, בנו על זה שהם יתישו את החברה הישראלית, בנו על נתק מהאמריקאים, כל זה לא עובד להם, מה נותר להם, ניסיון להניע דברים אחרים.

״מה הדבר הכי מרכזי? לנסות ולעשות משהו שיצית את יו"ש ויצית את הר הבית ובהיבט הזה, אני שוב אומר, החובה שלכם להיערך למלחמה, להיות מוכנים עם הכוחות, לצבור את כל המודיעין הרלוונטי ולהתכונן. מצד שני חובתנו כמערכת לנקז לחצים, ניקוז הלחצים זה לקבל את המלצות צה"ל, בלי קשר לתפיסת עולם, מה שחשוב עכשיו זה לנצח המתחוללת בעזה, עם חזיתות מוגברות ביהודה ושומרון ובצפון״.

״באשר למתיישבים,״ הוסיף גלנט, ״בכל המקומות שאני רואה הם מגלים אחריות. כמות האירועים האלימים נמצאת בירידה משמעותית, ובתור אחד שמתעסק עם זה באגפים אחרים, המעורבות של מתיישבים בתוך העניין הזה היא גם כן חלקית בלבד. לא מדובר פה על שום דבר שהוא מאפיין את ההתיישבות״.

לסיום גלנט חזר על ייעדי המלחמה ואמר כי ״החלטנו שאנחנו מכריעים את חמאס, אנחנו לא עוצרים עד שמפרקים את הארגון הזה מיכולותיו בכל רחבי עזה. הכרזנו מלחמה על חמאס מעכשיו ועד עולם, ביו"ש, בלבנון, בכל מקום שצריך ובעניין הזה אנחנו הורדנו את הכפפות, אני רוצה שיהיה ברור״.

שר הביטחון גלנט באוגדת איו״ש
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון גלנט באוגדת איו״ש
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון גלנט באוגדת איו״ש
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון גלנט באוגדת איו״ש
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אלעד מלכה

Back to top button