מבזקיםמשפטי/פלילי

בכירים בארגון פשיעה בצפון הורשעו בסחיטה באיומים ועבירות כלכליות

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שני) את נידאל אבו לטיף ו – 12 נאשמים נוספים, שהודו בעבירות של סחיטה באיומים ובשורה של עבירות כלכליות חמורות. הרשעה זו היא שלב נוסף במאבק בפשיעה בחברה הערבית בתחומים של סחיטת דמי חסות והלבנת ההון.

הנאשמים הודו בכתב אישום מתוקן שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, במסגרת הסדר טיעון שהושג עם הנאשמים. כתב האישום המתוקן מתאר פעילות עבריינית מרובת משתתפים, שנמשכה על פני כשלוש שנים.

על פי כתב האישום, ממרץ 2019 ועד נובמבר 2021 הנאשמים נידאל אבו לטיף, פאדי ערטול, ואסים ערטול, שאדי ערטול, חאלד אסלן ומכרם טנוס, סחטו את א', הטילו עליו אימה ודרשו ממנו דרישות כספיות רבות. סך כספי הסחיטה נאמד בכ-2.5 מיליון שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, החל משנת 2018 נידאל ופאדי נתנו שירותי אשראי, ללא רישיון, באמצעות נותן שירותים פיננסיים (צ'יינג') בשם "סנד לחלפנות". בתקופה של כשלוש שנים וכחלק מהפעילות העסקית, באמצעות נוכו באמצעות הצ'יינג' המחאות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים.

בנוסף, הורשע בעלים של צ'יינג' בשם "די.אי.אס קונטו" בע"מ, בעבירות הלבנת הון בהיקף של למעלה מ-186 מיליון שקלים, אותן ביצע ביחד עם פאדי במסגרת כרטסת שפתח על שם "סנד לחלפנות" וכן בעבירות הלבנת הון נוספות בהיקף של כתשעה מיליון שקלים.

במסגרת הפרשה הורשע גם רואה חשבון מהצפון בעבירות הלבנת הון שביצע בהיקף של למעלה מ-318 מיליון שקלים, אותן ביצע במסגרת כרטסת על שם "סנד לחלפנות". התיק נחקר על ידי ימ"ר צפון, אכ"ל צפון, מס הכנסה והרשות לאיסור הלבנת הון, ולווה על ידי צוות פרקליטים מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
סחיטה - איומים - מעצר - כסף מזומן -
צילום-דוברות המשטרה.

Back to top button