איראןמבזקים

איראן תקפה "מפקדות ריגול" בעיראק ו"שטחי כינוס של מפקדים" בסוריה

משמרות המהפכה האיראניים הודיעו הערב (שני) כי תקפו באמצעות טילים בליסטיים "מפקדות ריגול ארגוני טרור אנטי-איראניים" בארביל שבעיראק. מדובר בעליית מדרגה משמעותית מאוד שכן זו תקיפה ישירה של איראן ולא באמצעות גורמים הנתמכים על ידה ופרסום הודעה רשמית הכוללת גם תיעוד של שיגור הטילים. בנוסף, הם לקחו אחריות גם לירי הערב לעבר העיר חאלב שבסוריה. "השמדנו מקומות התכנסות של מפקדים וגורמים עיקריים הקשורים לפשעי הטרור של קרמאן וראסק בסוריה", ציינו בהודעתם.

התקיפה בוצעה לעבר הבסיס האמריקני בארביל שבעיראק שאף נטען כי באזור נמצאים גם בסיסי ריגול של המוסד הישראלי. גורמים המזוהים עם משמרות המהפכה ציינו כי מדובר בתקיפה כנקמה על הפיגוע המשולב שאירע באיראן בתחילת החודש (3 בינואר) שבו נהרגו 95 בני אדם שהגיעו לבית הקברות במחוז קרמאן לציון יום השנה הרביעי לחיסול מפקד כח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני.

"בתגובה לפשעי הטרור האחרונים של אויבי איראן האסלאמית, מפקדת הריגול והתאספות קבוצות טרור אנטי-איראניות בחלקים מהאזור היו מטרות של טילים בליסטיים של משמרות המהפכה באמצע הלילה." לשון הודעת משמרות המהפכה האיראניים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקור איראני מסר כי הטילים הבליסטיים, מסוג פתח 110 ששוגרו לעבר ארביל נורו מבסיסי תבריז וכרמאנשאה באיראן.

על פי דיווח בערוץ הטלוויזיה "כורדיסטן 24" מתקפת הטילים הבליסטיים על ארביל גבתה את חייהם של לפחות שני אזרחים והותירה חמישה נוספים פצועים.

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button