איראןמבזקים

איראן תקפה "מפקדת ריגול" של המוסד הישראלי בעיראק, איש עסקים נהרג

משמרות המהפכה של איראן הודיעו הלילה (שלישי) כי תקפו את "מפקדת הריגול" של המוסד הישראלי באזור כורדיסטן בעיראק וכן ביצעו תקיפות נוספות באזור ארביל כנגד "מבצעי פעולות הטרור" באיראן בתחילת החודש. זאת בנוסף לתקיפה של "מרכזי ריגול והתכנסויות של קבוצות טרור אנטי-איראניות" בסוריה.

שלושה גורמי ביטחון בעיראק אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי פיצוצים נשמעו באזור כ-40 ק"מ (25 מייל) צפונית-מזרחית לארביל באזור כורדיסטן, בשכונה ליד הקונסוליה האמריקנית, סמוך לבתי מגורים אזרחיים. הם הדגישו כי שום מתקנים אמריקאים לא נפגעו מירי הטילים הבליסטיים ששיגרו האיראניים. עם זאת מועצת הביטחון של ממשלת כורדיסטן שתיארה את ההתקפה כ"פשע", מסרה בהצהרה לתקשורת כי לפחות ארבעה אזרחים נהרגו ושישה נפצעו בתקיפות בארביל.

עוד דווח כי איש העסקים הכורדי המולטי-מיליונר פרשאו מג'יד אגה (Peshraw Majid Agha) וארבעה מבני משפחתו היו בין ההרוגים כשרקטה אחת לפחות פגעה ישירות בביתם, כך מסרו מקורות ביטחון ורפואה עיראקים. מג'יד אגה היה בעל עסקים – יו"ר פלקון גרופ, שמקורב לשלטון, למשפחת ברזאני ושותף עסקי של ישראל שהוביל פרוייקטי נדל"ן גדולים בכורדיסטן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
איש העסקים פרשאו מג'יד אגה
איש העסקים פרשאו מג'יד אגה. צילום: marcopolis

רקטה נוספת פגעה בביתו של בכיר במודיעין הכורדי ועוד רקטה נוספת פגעה במרכז מודיעין כורדי, כך מסרו מקורות ביטחוניים במדינה שהוסיפו כי התנועה האווירית בנמל התעופה ארביל הופסקה בעקבות התקיפות.

יש לציין כי איראן ביצעה בעבר תקיפות באזור צפון כורדיסטן בעיראק בטענה שמדובר באזור שמשמש את סוכני המוסד הישראלי.

מוקדם יותר החודש, המדינה האיסלאמית (דאע"ש) לקחה אחריות על שני פיצוצים בעיר קרמאן שבדרום-מזרח איראן, בהם נהרגו כמעט 100 בני אדם ונפצעו עשרות רבות בטקס לציון יום השנה הרביעי לחיסולו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני שחוסל בתקיפה אמריקנית בעיראק בינואר 2020.

תמונה שמופצת ברשתות החברתיות
תמונה שמופצת ברשתות החברתיות
תיעוד משיגור הטילים הבליסטיים לעבר סוריה ועיראק
בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button