מבזקיםמשפטי/פלילי

המשטרה פענחה את תיק רצח הצעיר ביאן והבה בן ה- 22

היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר פענחה את תיק רצח הצעיר ביאן והבה בן ה- 22 שנרצח בשטח פתוח ליד הכפר אבו סנאן. אתמול הוגשה הצהרת תובע נגד שני חשודים במעשה, גבר ואישה בשנות ה- 20 לחייהם.

ראשיתה של החקירה החלה בדצמבר 2023 סמוך לשעה 15:00, בעקבות דיווח על אדם פצוע בשטח פתוח ליד הכפר אבו סנאן. עם הגעת כוחות למקום התברר כי במקום צעיר כבן 22 אשר נורה ונפצע באורח אנוש. הקורבן פונה למרכז הרפואי גליל מערבי בנהריה, ושם נפטר מפצעיו.

בהערכת מצב שקיים סגן מפקד מחוז חוף, תת ניצב דוד בואני הוטלה החקירה על חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה מרחב אשר והוצבה בראש סדר העדיפות המרחבי נוכח חומרת האירוע ומורכבות החקירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר חקירה מאומצת, שכללה שימוש באמצעים טכנולוגיים וחקירתיים מתקדמים במהלכה נאספו מגוון ראיות הביאה למעצרם של שני חשודים במעורבות במעשה. גבר בן 22 ואישה בת 21 תושבי הכפר ירכא, על ידי בלשי היחידה בסוף דצמבר בכפר ירכא.

לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, בבית משפט השלום בקריות ואתמול כאמור, הגישה פרקליטות מחוז חיפה באמצעות המשטרה לבית משפט השלום בקריות הצהרת תובע נגד שני החשודים לצורך הארכת מעצרם טרם הגשת כתב אישום, וכן בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

ראש צוות החקירה ביל"פ אשר, פקד נטע שרון ציינה: "אירוע חמור זה בו נורה אדם על לא עוול בכפו מצטרף לשורת אירועים שנחקרים במקביל ביל"פ אשר. מדובר בחקירה מאומצת אותה הציב מפקד המרחב תת ניצב חיים סרגרוף, בראש סדר העדיפויות במרחב כמו עוד תיקים נוספים שנחקרים ביחידה.״

״גיבשנו מגוון ראיות על מנת להביא למעצרם של החשודים תוך מספר ימים ספורים. כל פענוח של מקרה רצח, הוא מורכב ודורש משאבים רבים ועל כן פעלנו במסירות, ביסודיות ובמקצועיות בכדי להביא את החשודים לדין ומאחורי סורג ובריח."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button